اعلام تاریخ بررسی شکایت مقامات روسیه از فیسبوک و توییتر در دادگاه

© Sputnik / Alexey Vitvitsky /  مراجعه به بانک تصاویر اعلام تاریخ بررسی شکایت مقامات روسیه از فیسبوک و توییتر در دادگاه
اعلام تاریخ بررسی شکایت مقامات روسیه از  فیسبوک و توییتر در دادگاه  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دادگاه محله تاگانسکی مسکو روز 13 فوریه پرونده فیسبوک و توییتر را بررسی خواهد کرد که اداره نظارت بر رسان های گروهی روسیه از آنها به دلیل عدم ارائه اطلاعات در مورد بومی سازی پایگاه اطلاعات شخصی کاربران روسی شکایت کرده است.

به گزارش اسپوتنیک، خانم  زلفیه گرینچوک، سخنگوی دادگاه این مطلب اعلام کرد و افزود جلسات دادگاه برای رسیدگی به پرونده های فیسبوک و توییتر ، ساعت 14 و 30 دقیقه وسپس ساعت  15 و 30 دقیقه روز 13 فوریه تشکیل خواهد شد.

در این رابطه ممکن است فیسبوک و توییتر به پرداخت  1 میلیون تا 6 میلیون روبل (حدود صد هزار دلار)  جریمه محکوم شوند.

اداره نظارت بر رسان های گروهی روسیه  می گوید درخواست ارائه گزارش درباره بومی سازی پایگاه های اطلاعات شخصی کاربران روسی در فدراسیون روسیه را در پایان دسامبر 2018 به شرکت های فیسبوک و توییتر ارسال کرده اما تا به حال پاسخ مشخصی دریافت نکرده است.

غرامت بیش از 500 میلیون دلاری فیسبوک به ساکنین ایلینویز - اسپوتنیک ایران
غرامت بیش از 500 میلیون دلاری فیسبوک به ساکنین ایلینویز

رئیس جمهور روسیه ولادیمیر پوتین قانونی را در دسامبر سال 2019 امضا کرد که در آن جریمه های چند میلیونی برای شرکت ها به دلیل امتناع از انتقال اطلاعات شخصی کاربران روسی به روسیه مقرر شده است. طبق آن در جریمه چنین تخلفی از سوی اشخاص حقوقی دفعه اول یک میلیون تا 6 میلیون روبل و دفعه دوم از 6 میلیون به 18 میلیون روبل (تا حدود 300 هزار دلار) خواهد بود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала