کشف جواهرات سکاها در کریمه

© Photo / Alexander Andreevکشف جواهرات سکاها در کریمه
کشف جواهرات سکاها در کریمه  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
باستان شناسان اشیای گرانقیمت متعلق به قوم باستانی سکاها را در جمهوری کریمه روسیه کشف کردند.

به گزارش اسپوتنیک، وادیم مایکو ، مدیر انستیتو باستان شناسی کریمه ، وابسته به  آکادمی علوم روسیه اعلام کرد محصولات متعلق به سکاها  که از فلزات گرانبها ساخته شده اند،  در کریمه کشف شده و اکنون این یافته ها مورد بررسی قرار دارند.

مايكو ضمن جمع بندی نتایج فصل باستان شناسی در گفتگو با خبرنگاران خاطرنشان کرد در جریان حفاری های انجام شده در آرامگاه "اوست آلمین" محصولات زیادی متعلق به سکا ها را که از فلزات گرانبها ساخته شده، کشف کردند . وی گفت اکنون آثار باستانی کشف شده تحت بررسی و تحقیق قرار دارند و چند ماه بعد می توان آنها را به معرض نمایش گذاشت.

قطار «تاوریا» مسیر سنت پترزبورگ -سواستاپل که به ایستگاه سواستاپل رسیده است - اسپوتنیک ایران
سفری با قطار از سنت پترزبورگ به کریمه

سکاها دسته‌ای از مردمان کوچ‌نشین و یکجانشین ایرانی‌تبار بودندکه قدمتشان به پیش از هخامنشیان برمی‌گردد. آن‌ها در درازنای تاریخی از درون آسیای میانه یعنی از سین‌کیانگ چین تا دریای آرال و خود ایران و از این نواحی با فاصله‌هایی تا رود دُن و از این رود تا رود عظیم دانوب پراکنده بودند. سکاها، گرچه قبیله‌های بسیاری را تشکیل دادند، ولی در دو سمت اوراسیا، پراکنده گشتند. گروهی در شرق دریای خزر، و گروهی در غرب دریای خزر. به نوشته هرودوت، سکاها خود را سکلتث می‌نامیدند. در حالی که پارسی‌ها (مثل داریوش)، آن‌ها را سکا (جنگجو، نیرومند) می‌نامیدند، یونانی‌ها آن‌هایی را که همسایه شان بودند، پیاله به دوش، یا خانه‌به‌دوش می‌نامیدند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала