ابراز رضایت پوتین از توجه طرفین مناقشه در لیبی به فراخوان آتش بس روسیه و ترکیه

© Sputnik / Ilya Pitalev /  مراجعه به بانک تصاویر ابراز رضایت پوتین از توجه طرفین مناقشه در لیبی به فراخوان آتش بس روسیه و ترکیه
ابراز رضایت پوتین از توجه طرفین مناقشه در لیبی به فراخوان آتش بس روسیه و ترکیه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رئیس جمهور روسیه از توجه طرفین درگیر در لیبی به فراخوان روسیه و ترکیه برای آتش بس ابراز رضایت کرد.

به گزارش اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در دیدار با رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در آستانه کنفرانس برلین اظهار داشت که طرفین مناقشه در لیبی به فراخوان روسیه و ترکیه برای آتش بس توجه کرده و خصومت‌های گسترده متوقف شده است.

پوتین برای شرکت در کنفرانس حل و فصل مسائل لیبی وارد برلین شد - اسپوتنیک ایران
پوتین برای شرکت در کنفرانس حل و فصل مسائل لیبی وارد برلین شد

پوتین پیش از شروع کنفرانس با موضوعیت لیبی در دیدار با رئیس جمهور ترکیه گفت: ما در بسیاری از زمینه‌های مهم سیاست بین الملل، به ویژه با ماهیت منطقه‌ای، بسیار مؤثر کار می‌کنیم. منظور من سوریه، همه چیز مربوط به برنامه هسته‌ای ایران و البته حل مناقشه لیبی است. ما و شما گام خوبی در ملاقاتمان در استانبول برداشتیم و خواستار آتش بس و متوقف کردن خصومت‌ها از طرفین در لیبی شدیم و علی رغم این که هنوز هم برخی از حوادث رخ می‌دهد، هر دو طرف به خواست ما توجه کردند و خصومت‌های گسترده متوقف شده است.

رئیس جمهور روسیه افزود: به نظر من، این یک نتیجه بسیار خوب است که پیش نیازهای نشست چند جانبه امروز در برلین را ایجاد کرد. به گفته وی، روسیه از این ابتکار صدراعظم آلمان برای حل و فصل مسائل لیبی حمایت می‌کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала