هشدار نماینده روسیه در سازمان ملل نسبت به مکانیزم ماشه

© Sputnik / Nancy Siesel /  مراجعه به بانک تصاویر هشدار نماینده روسیه در سازمان ملل نسبت به مکانیزم ماشه
هشدار نماینده روسیه در سازمان ملل نسبت به مکانیزم ماشه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نماینده دائم روسیه در سازمان ملل اعلام کرد که مکانیزم ماشه می تواند منجر به فروپاشی توافق هسته ای برجام شود.

به گزارش اسپوتنیک، واسیلی نبنزیا، نماینده دائم روسیه در سازمان ملل در جمع خبرنگاران گفت: ساز و کار حل اختلاف با ایران (مکانیزم ماشه) که توسط کشورهای آلمان، فرانسه و انگلیس آغاز شده است می تواند به از بین رفتن توافق هسته ای (برجام) منجر شود.

مکانیسم ماشه فعال شد - اسپوتنیک ایران
مکانیسم ماشه فعال شد

وی گفت: به طور کلی، این یک تصمیم بسیار ناموفق است. این یک گام بسیار خطرناک است که می تواند به یک روند کنترل نشده از سقوط توافق منجر شود. ما این علامت ها را در آستانه این تصمیم گیری ارسال کردیم و اکنون در مورد آن مستقیماً به شرکای اروپایی خود صحبت می کنیم.

نبنزیا افزود: به طور کلی ، این یک تصمیم ناموفق است. این یک گام بسیار خطرناک است که می تواند به یک روند کنترل نشده از از بین رفتن برجام منجر شود. ما این در آستانه این تصمیم گیری این نشانه ها را ارسال کردیم و اکنون در این مورد به صورت مستقیم با شرکای اروپایی خود صحبت می کنیم.

کشورهای آلمان، فرانسه و انگلیس در بیانیه مشترک روز سه شنبه خود اعلام کردند به دلیل امتناع تهران از انجام بخشی از تعهدات برجامی خود سازو کار حل اختلاف این توافق هسته ای با ایران را به کار می اندازند.

در سال 2015 ، شش کشور (بریتانیا ، آلمان ، چین ، روسیه ، ایالات متحده ، فرانسه) و ایران از دستیابی به برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) خبر دادند. این توافق نامه برای رفع تحریم ها در ازای محدود کردن برنامه هسته ای ایران تدوین گردید. این توافق در قالب اصلی خود حتی سه سال نیز دوام نیاورد: در ماه مه 2018 ، ایالات متحده خروج یک جانبه از برجام و اعاده تحریم های سختگیرانه علیه جمهوری اسلامی را اعلام کرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала