مدودف پس از استعفا چه پستی خواهد داشت؟

© Sputnik / Dmitry Astakhov /  مراجعه به بانک تصاویر مدودف پس استعفا چه پستی خواهد داشت؟
مدودف پس استعفا چه پستی خواهد داشت؟ - اسپوتنیک ایران
اشتراک
کمیته شورای بین الملل فردراسیون روسیه اعلام کرد که مدودف به عنوان معاون رئیس جمهور این کشور در امور دفاعی و امنیتی ایفای نقش خواهد نمود.

به گزارش اسپوتنیک، ولادیمیر جباروف، معاون اول كمیته شورای امور خارجه فدراسیون روسیه در روز چهارشنبه به خبرنگار رادیو اسپوتنیک گفت که دیمیتری مدودف، معاون رئیس جمهور در امور دفاع و امنیت خواهد شد.

دولت روسیه استعفا می‌دهد - اسپوتنیک ایران
دولت روسیه استعفا می‌دهد

وی افزود: "دمیتری مدودف وظایف زیادی خواهد داشت: او می تواند برخی از دستورالعمل های ریاست جمهوری را نیز انجام دهد، به عنوان رئیس شورای امنیت می تواند مسائل مربوط به تضمین توان دفاعی و امنیت ملی را انجام دهد و به حل کردن مسائل مربوط به بلوک قدرت بپردازد. نخست وزیر همیشه مسئولیت بلوک اقتصادی را بر عهده دارد و اکنون شخصی مسئولیت بلوک قدرت را بر عهده خواهد داشت. در حقیقت، این مقام بسیار بالایی است که مسئولیت  پذیری زیادی می طلبد و لایق دمیتری مدودف،  که قبلا رئیس جمهور بوده و 8 سال به عنوان نخست وزیر خدمت کرده می باشد. در اصل، این معاون رئیس جمهور است که مسئولیت مسایل دفاعی و امنیتی را بر عهده دارد. دیمیتری مدودف نه تنها به اقتصاد روسیه می پرداخت، بلکه هنگامی که رئیس جمهور بود، به موضوعات عمرانی، دفاع و امنیت رسیدگی کرد. ما می توانیم پیش بینی کنیم که نخست وزیر جدید فردی شایسته خواهد بود."

وی تاکید کرد: " من مطمئن هستم که بسیاری از اعضای کابینه پست های خود را حفظ خواهند کرد."

میخاییل میشوستین - اسپوتنیک ایران
پوتین، گزینه نخست وزیری روسیه را معرفی کرد

جباروف افزود: "  ترکیب بعدی دولت باید شامل کسانی باشد که خود را به خوبی ثابت کرده اند. در مورد وزیر دفاع و وزیر امور خارجه هیچ پرسشی وجود ندارد. به نظر من، کشاورزی گام مهمی را به جلو برداشته است. حجم محصولات کشاورزی 19 بار افزایش یافته است. وزارت کشاورزی مانع کار کسی نیست، فقط کمک می کند. من تحت تأثیر کار دمیتری پاتروشف قرار گرفته ام."

این سناتور همچنین در مورد بیانیه تغییر قانون اساسی رئیس جمهور اظهار داشت: " رئیس جمهور بخشی از اختیارات خود را با مجلس به اشتراک گذاشت و افراد بیشتری را برای تصمیم گیری مسئولانه به ویژه هنگام انتصاب، هماهنگ کردن جناح قدرت جذب کرد. به عنوان مثال، در جلسه شورای فدراسیون، رئیس شورای فدراسیون با وزرا و معاونان وزرا همکاری سازنده ای دارد. آنها می دانند که بدون آمادگی مناسب، هیچ قانونی تصویب نمی شود. اختیارات شورای فدراسیون بسیار خوب است. اگر این اتفاق بیشتر  و در همه سطوح رخ دهد، مسئولیت وزرا افزایش می یابد."

وی تاکید کرد: " پوتین یک فرد جدی و منظم است؛ او هرگز بدون برنامه اقدام به انجام کاری نمی کند. تصمیم گیری برنامه ریزی شده بود."

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала