دولت روسیه استعفا می‌دهد

© Sputnik / Dmitry Astakhov /  مراجعه به بانک تصاویر دولت روسیه استعفا می‌دهد
دولت روسیه استعفا می‌دهد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نخست وزیر روسیه از استعفای کامل دولت خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک، دیمیتری مدودف، نخست وزیر روسیه پس از پیام رئیس جمهور به مجلس فدرال از استعفای کامل دولت خبر داد.

پوتین به رأی گیری درباره اصلاحات در قانون اساسی روسیه فرا خواند  - اسپوتنیک ایران
پوتین به رأی گیری درباره اصلاحات در قانون اساسی روسیه فرا خواند

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه از اعضای دولت بخاطر همکاری مشترک "گرچه همه چیز به نتیجه نرسیده است"، تشکر کرد. رئیس جمهور روسیه همچنین گفت که در آینده نزدیک با تمامی اعضای کابینه دیدار خواهد کرد. پوتین از تمامی اعضای کابینه خواست تا فعلا وظایف خود را به طور کامل انجام دهند.

مدودف در خصوص استعفای دولت روسیه اظهار داشت: این تغییرات نه تنها در تعدادی از مواد قانون اساسی بلکه به طور کلی در توازن قوا، قدرت اجرایی، قانونگذاری، قضایی، تغییرات قابل توجهی را به همراه خواهد داشت.

در این زمینه، بدیهی است که ما به عنوان دولت فدراسیون روسیه باید برای رئیس جمهور کشورمان امکان تصمیم گیری های لازم که در این شرایط، من معتقدم که مطابق با ماده 117 قانون اساسی فدراسیون روسیه که در ترکیب فعلی خود استعفا داده و صحیح بوده است، را فراهم کنیم .

گفتنی است پیش از این ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در پیام سالانه خود به پارلمان فدرال کشور پیشنهاد کرد تعدادی از اصلاحات درقانون اساسی روسیه انجام شده و این اصلاحات به رای گیری در بین مردم گذاشته شود.

رهبر روسیه ضمن بیان این مطلب گفت در حال حاضر طوری که برخی سیاستمداران اعلام می کنند ، نیازی به تصویب قانون اساسی جدید نیست چون قانون اساسی فعلی که در سال 1993 به تصویب رسیده، هنوز کارآیی خود را از دست نداده است. پوتین اصلاحاتی را پیشنهاد كرد كه "مستقیماً اولویت قانون اساسی روسیه را (در فضای حقوقی این كشور)  تضمین كند". رئیس جمهور روسیه همچنین گفت : "مطالبات  قوانین و معاهدات بین المللی و همچنین تصمیمات نهاد های بین المللی فقط  تا حدی می توانند در قلمرو روسیه عمل كنند كه موجب محدودیت در حقوق و آزادی های مردم و شهروندان نشده و با قانون اساسی ما مغایرت نداشته باشند."

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала