پوتین خواستار افزایش نقش پارلمان روسیه در انتصاب نخست وزیر شد

© Sputnik / Aleksei Nikolskiy /  مراجعه به بانک تصاویر Президент России Владимир Путин выступает с ежегодным посланием Федеральному Собранию
Президент России Владимир Путин выступает с ежегодным посланием Федеральному Собранию - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ولادیمیرپوتین، رئیس جمهورروسیه پیشنهاد کرد اختیار نه فقط تأئید انتصاب بلکه خود انتصاب نخست وزیر به دوما، مجلس نمایندگان پارلمان کشور محول شود.

به گزارش اسپوتنیک، پوتین در پیام سالانه خود خطاب به پارلمان فدرال خاطرنشان ساخت قاعده موجود باید تغییر کرده و دوما  از اختیار انتصاب نخست وزیر، معاونان وی و وزیران فدرال برخوردار شود و رئیس جمهور ملزم خواهد بود این انتصابات را مورد تأئید قرار دهد "یعنی حق نخواهد داشت انتصاب این مقامات از سوی پارلمان را رد کند".

به گفته پوتین ، طبق قانون اساسی ، اکنون رئیس جمهور رضایت دوما را برای انتصاب نخست وزیر به دست آورده و سپس خودش شخصاً  رئیس کابینه ، معاونان وی  و تمام وزرا را منصوب می کند.

به گفته رهبر روسیه ، نوآوری های پیشنهادی  به طور جدی نظام سیاسی کشور را تغییر خواهد داد و در عین حال ، تعامل بین نماینده و قوه مجریه را کارآمدتر می کند.

"این باعث افزایش نقش و اهمیت پارلمان کشور ، نقش و اهمیت دولت دوما ، احزاب پارلمانی ، استقلال و مسئولیت رئیس دولت و کلیه اعضای کابینه خواهد شد... اما رئیس جمهور قطعاً باید حق تعیین وظایف و اولویت های دولت و همچنین حق برکناری نخست وزیر ، معاونان وی و وزرای فدرال در صورت عدم اجرای شایسته وظایف آنها  یا در رابطه با از دست رفتن اعتماد به آنها را حفظ کند".  

خانم والنتینا ماتوینکو، رئیس شورای فدراسیون، مجلس فوقانی پارلمان روسیه ضمن تفسیر پیام سالانه پوتین گفت این پیام علامت خوبی به جامعه است که از ثبات سیاسی در روسیه حکایت می کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала