پوتین و مرکل در مورد اوضاع خاورمیانه دیدار خواهند کرد

© Sputnik / Ilya Pitalev /  مراجعه به بانک تصاویر پوتین و مرکل در مورد اوضاع خاورمیانه دیدار خواهند کرد
پوتین و مرکل در مورد اوضاع خاورمیانه دیدار خواهند کرد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مرکل و پوتین در تاریخ 11 ژانویه در مسکو درباره اوضاع در خاورمیانه پس از حمله هوایی آمریکا دیدار و گفتگو خواهند کرد.

به گزارش اسپوتنیک، بنابر اعلام سرویس مطبوعاتی رئیس جمهور روسیه، آنگلا مرکل صدراعظم آلمان به دعوت ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه برای دیداری به روسیه می رود، قرار است بحث افزایش میزان تنش در خاورمیانه در نتیجه حمله هوایی آمریکا در فرودگاه بغداد مورد مذاکره قرار گیرد.

در این بیانیه آمده است: "در 11 ژانویه، به دعوت ولادیمیر پوتین، آنگلا مرکل صدراعظم فدرال آلمان به روسیه سفر خواهد کرد."

در طی مذاکرات در مسکو، قرار است درباره تشدید تنش در خاورمیانه در نتیجه حمله هوایی آمریکا به فرودگاه بغداد بحث و گفتگو شود.

در این پیام همچنین آمده است: "در طول مذاکرات، بحث در مورد موضوعاتی بین المللی، از جمله اوضاع سوریه و لیبی، تشدید تنش در خاورمیانه در نتیجه حمله هوایی آمریکا به فرودگاه بغداد در 3 ژانویه در دستور کار خواهد بود."

در شب 3 ژانویه، ایالات متحده عملیاتی را در نزدیکی فرودگاه بین المللی بغداد علیه ژنرال ایرانی، قاسم سلیمانی و معاون گروه شبه نظامی شیعه عراق، ابو مهدی المهندس، که ازنظر واشنگتن درگیر در سازماندهی حمله به سفارت ایالات متحده در بغداد در تاریخ 31 دسامبر سال 2019  بوده است را ترتیب داد که منجر به کشته شدن سلیمانی و 10 نفر از همراهانش شد. بدنبال آن، رهبر ایران، علی خامنه ای قول داده است که انتقام کشته شدن سلیمانی را از آمریکا بگیرد. رئیس جمهور آمریكا، دونالد ترامپ  نیز قول داده است در صورت حمله به آمریكایی ها، ضربه ای سریع و قدرتمند به 52 هدف در ایران خواهد زد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала