زاخاروا با جیلقه زرد در کنفرانس خبری حاضر شد

© Sputnik / Ramil Sitdikov  /  مراجعه به بانک تصاویر زاخاروا با جیلقه زرد در کنفرانس خبری
زاخاروا با جیلقه زرد در کنفرانس خبری - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه با جیلقه ای زرد رنگ در کنفرانس خبری هفتگی خود حضور یافت.

به گزارش اسپوتنیک، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در کنفرانس خبری هفتگی خود که در خصوص مسائل جاری و مهم سیاست خارجی روسیه است، برای حمایت از خبرگزاری اسپوتنیک استونی، با جلیقه زرد اسپوتنیک در برابر رسانه‌ها ظاهر شد.

همچنین کریل ویشینسکی، مدیر اجرایی خبرگزاری "روسیه امروز" در حمایت از خبرگزاری اسپوتنیک استونی، کمپینی را با هشتگ SputnikSila# را در فضای مجازی به راه انداخت که برخی از چهره های سیاسی و مشهور روسیه نیز به این کمپین پیوسته اند.

استونی تنها کشور منطقه بالتیک است که  دفتر خبرگزاری اسپوتنیک در این کشور فعالیت دارد. در این خبرگزاری 35 نفر که  33 نفر آنها از شهروندان استونی می باشند، در این دفتر فعالیت می کنند. این خبرگزاری ماهانه نیز حدود 30 هزار یورر به عنوان مالیات به کشور استونی پرداخت می کند.

پیش از این بر اساس بیانیه منتشر شده از سوی خبرگزاری اسپوتنیک استونی، مقامات استونی تهدید کردند که اگر کارمندان این خبرگزاری تا 1 ژانویه 2020 دست از همکاری با خبرگزاری " Rossiya Segodnya" نکشند تحت تعقیب قضایی قرار خواهند گرفت.

مارگاریتا سیمونیان، سردبیر خبرگزاری"روسیه امروز" و شبکه تلویزیونیRT از رئیس جمهور استونی خواسته تا اجازه بازداشت خبرنگاران اسپوتنیک استونی را ندهد.

ولادیمیر پوتین، رئيس جمهور روسیه نیز در این خصوص گفت: مقامات روسیه تمام تلاش خود برای حمایت از اسپوتنیک و فعالیت این خبرگزاری در سایر کشورها بکار خواهد بست.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала