واکنش سیمونیان به تهدیدهای استونی علیه خبرنگاران اسپوتنیک

© Sputnikواکنش سیمونیان به تهدیدهای استونی
واکنش سیمونیان به تهدیدهای استونی  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سردبیر خبرگزاری روسیه امروز نسبت به تهدید خبرنگاران خبرگزاری اسپوتنیک استونی واکنش نشان داد.

به گزارش اسپوتنیک، مارگاریتا سیمونیان، سردبیر خبرگزاری روسیه امروز و شبکه تلویزیونی RT خطاب به کرستی کالجولاید، رئیس جمهور استونی در خصوص تهدید خبرنگاران "اسپوتنیک استونی" گفت: من نمی دانم که آیا شما از اقدامات نیروهای امنیتی کشور خود آگاه هستید که روزنامه نگاران که شهروندان این کشور هستند را به دلیل اینکه به فعالیت حرفه ای خود می پردازند به پیگردهای حقوقی تهدید می کنند.

استونی کارمندان اسپوتنیک را تهدید کرد - اسپوتنیک ایران
استونی کارمندان اسپوتنیک را تهدید کرد

سردبیر خبرگزاری روسیه امروز ادامه داد: به آنها در یک اولتیماتوم بی سابقه اعلام شده تا اول ژانویه اسپوتنیک را ترک کنند و یا اینکه آماده رفتن به زندان باشند.

سیمونیان افزود: صادقانه بگویم، برای من سخت است كه تصور كنم در استونی، با نقض تمامی حقوق و آزادی های قابل تصور، سی روزنامه نگار در آستانه زندانی شدن هستند. در اوکراین، کریل ویشنسکی، همکار ما به دلیل حرفه خود چهارصد روز را پشت میله های زندان گذراند.

شایان ذکر است که مقامات استونی دلیل این اقدامات را تحریم های اعمال اتحادیه اروپا در مارس 2014 به دلیل وقایع اوکراین اعلام می کنند.

بر اساس بیانیه منتشر شده از سوی خبرگزاری اسپوتنیک استونی، مقامات استونی تهدید کردند که اگر کارمندان این خبرگزاری تا 1 ژانویه 2020 دست از همکاری با خبرگزاری "روسیه امروز" نکشند تحت تعقیب قضایی قرار خواهند گرفت.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала