امکان استقرار موشک هسته ای "یارس" در واگن های راه آهن

© Sputnik / Grigoriy Sisoyev /  مراجعه به بانک تصاویر امکان استقرار موشک هسته ای "یارس" در واگن های راه آهن
امکان استقرار موشک  هسته ای یارس در واگن های  راه آهن  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
آکادمیسین یوری سالامونوف، سازنده موشک های بالستیک هسته ای "توپول ام"، "یارس" و "بولاوا" اعلام کرد سامانه موشکی "یارس" را می توان در جاهای مختلف از جمله در قطار های راه اهن مستقر نمود.

به گزارش اسپوتنیک، آکادمیسین یوری سالامونوف خاطرنشان ساخت موشک بالستیک "یارس" را می توان هم در روی زمین، هم در زیر زمین و هم در واگن های قطار مستقر کرد.

بارگذاری موشک های بالستیک یارس + ویدئو  - اسپوتنیک ایران
بارگذاری موشک های بالستیک یارس + ویدئو

 با این حال اجرای طرح ساخت قطار راه آهن حامل موشک های باستیک موسوم به "بارگوزین"متوقف شده و درباره احیای این طرح هنوز گزارش های رسمی منتشر نشده است.

یادآور می شود سامانه موشکی شوروی برای استقرار در قطار های راه آهن که مسلح به موشک های "مالادتس" بود، در سال 2005 طبق پیمان استارت ـ 2 از تسلیحات روسیه خارج شد اما ساخت سامانه های موشکی قابل استقرار در قطارهای راه آهن در  پیمان استارت نو که جای استارت ـ 2 را گرفت،  ممنوع نیست.

قطار ویژه "بارگوزین" که در سال 2017 امکان از سرگیری ساخت آن مورد بحث قرار گرفته، قادر به حمل سه فروند موشک بالستیک قاره پیما است که هرکدام دارای 30 کلاهک 550 کیلوتنی باشند. همچنین مراکز فرماندهی، سامانه های تکنولوژی وفنی ، وسایل ارتباطی و پرسنل نظامی در این قطار مستقر خواهند شد.

این قطارها در صورت خطر  آغاز جنگ هسته ای به حرکت در آمده و در حالت گشت زنی و  آماده باش قرار می گیرند.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала