روسیه: پایان برجام ضربه اى جدی خواهد بود

© Sputnik / Ekaterina Chesnokova /  مراجعه به بانک تصاویر روسیه: پایان برجام ضربه اى جدی خواهد بود
روسیه: پایان برجام ضربه اى جدی خواهد بود - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزارت امور خارجه روسیه در نشستی در رابطه با موضوع برجام اعلام کرد: مرگ برجام یک ضربه جدی خواهد بود اما فاجعه نیست.

به گزارش اسپوتنیک، به گفته وزارت امور خارجه، پایان دادن به برنامه جامع اقدام مشترک یک ضربه جدی خواهد بود اما فاجعه نیست.

اولگ روژکوف معاون مدیر گروه منع گسترش سلاح و کنترل تسلیحات روسیه، گفت: از بین رفتن برنامه جامع اقدام مشترک، فاجعه بار نخواهد بود.

وی در سخنرانی در کنفرانس مسکو برای منع گسترش سلاح های هسته ای گفت: قطعاً برنامه جامع اقدام مشترک مشترک، ضربه بسیار جدی به تمام تلاشهایی که در طی 15 سال گذشته برای یافتن راه حل جامع برای موضوعات مربوط به برنامه هسته ای ایران صورت گرفته است خواهد بود. این یک ضربه بسیار جدی خواهد بود اما فاجعه ای نخواهد بود.

در اوایل روز جمعه، نگرانی از خطر نابودی کامل برنامه جامع اقدام مشترک توسط معاون وزیر خارجه سرگئی ریابکوف ابراز شد.

ریابکوف در یک کنفرانس مطبوعاتی در مسکو گفت: ما این چنین خطر را می بینیم، توافق واقعاً می تواند از بین برود، بنابراین ما خواستار محدودیت و توازن هستیم.

وی در عین حال تأکید کرد که در اقداماتی که تاکنون توسط ایران در چارچوب سیاست کاهش تدریجی حجم تعهدات تحت برنامه جامع اقدام مشترک جامع انجام شده است، همه چیز از لحاظ فنی برگشت پذیر است.

معاون وزیر گفت: این می تواند خیلی سریع به وضعیت قبل اجرای کامل برگردد. هیچ یک از اقدامت ایران که تاکنون در این مسیر انجام داده است غیر قابل برگشت نبوده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала