روسیه دویچه وله را "رسوای مطلق" خواند

© Sputnik / Vladimir Pesnyaروسیه دویچه وله را "رسوای مطلق" خواند
روسیه دویچه وله را رسوای مطلق خواند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه، گفت که کانال تلویزیونی آلمانی دویچه وله بی شرمانه دروغ می گوید و "ننگ کاملاً" است. پست مربوطه در صفحه وی در فیس بوک ظاهر شد.

به گزارش اسپوتنیک، واکنش سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه، به تائیدیه کانال، مبنی بر اینکه هیچ جلسه ای بین نمایندگان وی و رئیس مرکز مطبوعاتی وزارت امور خارجه، الكساندر بیكانتف برگزار نشده است مربوط می شود. آنها باید بعد از این از خجالت آب شوند. این رسوایی مطلق است.

به گفته وی، چنین جلسه ای در تاریخ 7 اکتبر در ساختمان وزارت امور خارجه در میدان سننایا-اسمالنسکایا برگزار شد.

به گفته سخنگوی وزارت امور خارجه، خبرنگار یوری رشتو از طرف آلمانی در کنفرانس شرکت کرد. "آنها چای و قهوه سرو کردند. از او بپرسید که آیا کوکی وجود داشته است؟ زاخارووا همچنین تعجب كرد كه چرا DW اینقدر "بی شرمانه دروغ می گوید"، او همچنین ابراز کرد: "آنها چنین کارهایی عادت كرده اند".

در 6 نوامبر، دویچه وله مقاله ای را منتشر کرد که در آن نوشته شده بود، که سخنان زاخارووا مبنی بر این که "جلسه رهبران DW و وزارت امور خارجه روسیه برگزار شده است، که در آن DW از اشتباه اش در پوشش حوادث در روسیه عذرخواهی کرده است" اشتباه است.

در اواخر ماه سپتامبر، کمیسیون معاون وزیر امور خارجه دوما، واسیلی پیسکارف در سازمان امنیت فدرال روسیه، وزارت امور خارجه و وزارت دادگستری از دویچه وله شکایت کرد.

نمایندگان خواستار گنجاندن دویچه وله در فهرست خبرگزاری های خارجی و همچنین لغو اعتبار مجوز این کانال شدند. این کمیسیون نتیجه گرفت که دویچه وله از روسها خواسته است تا با استفاده از توئیت "مسکو بیرون بیا" از 27 ژوئیه در تظاهرات غیر مجاز شرکت کنند. نام و نام خانوادگی زبان شناس خبره ای که آنالیز ضبط را انجام داده، فاش نشده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала