وزارت امور خارجه روسیه: سياست آمريكا در خاور ميانه رو به فروپاشی است

© Sputnik / Mikhail Voskresenskiy /  مراجعه به بانک تصاویر وزارت امور خارجه روسیه: سياست آمريكا در خاور ميانه رو به فروپاشی است
وزارت امور خارجه روسیه: سياست آمريكا در خاور ميانه رو به فروپاشی است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه گفت: پدافند هوایی ساخت آمریکا نتوانست حمله هواپیماهای بدون سرنشین به تاسیسات نفتی در عربستان سعودی را دفع کند و ناکار آمد است.

به گزارش اسپوتنیک، ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه گفت: پدافند هوایی ساخت آمریکا نتوانست حمله هواپیماهای بدون سرنشین به تاسیسات نفتی در عربستان سعودی را دفع کند، اقدامات آمریکا در خاورمیانه رو به فروپاشی در همه زمینه ها است. 

توضیحات پمپئو در مورد عمل نکردن پاتریوت در عرببستان - اسپوتنیک ایران
توضیحات پمپئو در مورد عمل نکردن پاتریوت در عربستان

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه اذعان داشت: بخش اعظم اقداماتی که ایالات متحده در خاورمیانه به نوعی انجام می دهد، دیگر شبیه به سیاست نیست، بلکه بیشتر چون فروپاشی جهانی است. فروپاشی آن و فروپاشی ای که محدود به هیچ یک از حوزه ها نمی شود بلکه در همه زمینه ها تأثیر می گذارد. ما به یاد داریم که چگونه بیش از یک سال پیش، موشک های زیبای آمریکایی به اهداف اصابت نکردند، اما اکنون سیستم های زیبای دفاع موشکی آمریکایی نشان دهنده ضربات مربوطه نبودند. اینها همه در یک زنجیره متصل بهم پیوند دارند.

زاخارووا روز جمعه در یک جلسه توجیهی اظهار داشت: به نظر من، این افشاگری خود به عنوان مثالی واضح در یک منطقه خاص در رابطه با آنچه ایالات متحده انجام می دهد ارائه می کند و می تواند نه فقط در خاورمیانه بلکه در تمامی مناطق جهان اتفاق بیافتد.

پیش از این، معاون پنتاگون جاناتان هافمن، گفته بود كه ایالات متحده در حال بررسی جدی بر عملکرد سیستم های پدافند هوایی عربستان سعودی در رابطه با حملات به تأسیسات نفتی این كشور در طول هفته گذشته است. روز چهارشنبه، مایک پومپئو وزیر امور خارجه آمریكا، گفت كه همه سیستم های دفاع هوایی در جهان، از جمله پاتریوت آمریكایی، با موفقیت عملکردی متفاوت كار می كنند.

یک منبع ارشد وزارت دفاع روسیه روز پنجشنبه اعلام کرد که پدافند هوایی قدرتمند ساخته آمریکایی به دلیل راندمان پایین سامانه های موشکی ضد هوایی خود نمی تواند حمله به تاسیسات نفتی را دفع کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала