سناتور روس: آمريكا می‌خواهد ثابت كند كه با خروج بولتون به كبوتر تبديل نشده است

© Sputnik / Grigoriy Sisoev /  مراجعه به بانک تصاویر سناتور روس: کاخ سفید می‌کوشد تا نشان دهد آمریکا با خروج بولتون به کبوتر تبدیل نشده است
سناتور روس: کاخ سفید می‌کوشد تا نشان دهد آمریکا با خروج بولتون به کبوتر تبدیل نشده است  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
کنستانتین کوساچف معتقد است که کاخ سفید در تلاش است تا نشان دهد سیاست خارجی آمریکا در ارتباط با ایران با خروج بولتون تغییری نکرده است.

به گزارش اسپوتنیک، کنستانتین کوساچف، رئیس کمیته شورای فدراسیون روسیه در امور بین‌الملل در واکنش به اتهامات آمریکا علیه ایران در خصوص حمله به تاسیسات نفتی عربستان سعودی اظهار داشت: دلیلی وجود ندارد که تهران را در حمله به تأسیسات نفتی عربستان سعودی متهم کنیم، ادعاهای ایالات متحده ثابت نشده‌اند.

کوساچف در حساب کاربری فیس‌بوک خود نوشت: با وجود این واقعیت که حوثی‌ها که یک طرف درگیری در جنگ داخلی یمن هستند، مسئولیت حملات به تأسیسات نفتی عربستان سعودی را برعهده گرفته اند، این امر مانع از متهم کردن ایران در این حملات توسط پمپئو، وزیر امور خارجه آمریكا نشد! اگرچه که ایران برخی از نفوذها را بر روی حوثی‌ها دارد اما هیچ دلیلی برای مقصر دانستن تهران در این مورد وجود ندارد.

ظریف: پمپئو به فریب حداکثری روی آورده است - اسپوتنیک ایران
ظریف: پمپئو به "فریب حداکثری" روی آورده است

رئیس کمیته شورای فدراسیون روسیه در امور بین‌الملل افزود:"خوب، به جز یک مورد: واشنگتن، ایران را به عنوان یک پیشگام، مسئول هر اتفاق بدی که در خاورمیانه رخ می‌دهد، می‌داند."

به گفته این سناتور هدف واشنگتن ادامه فشار به ایران است. وی ادامه می‌دهد: "معنای این اتهامات اثبات نشده و بی پرده البته قابل درک است: ما نباید فشار بر تهران، که هنوز هم در حال افزایش تلاش‌های دیپلماتیک برای حل و فصل اوضاع پیرامون خود، از جمله از طریق گفتگو با متحدان اروپایی ایالات متحده است را کم کنیم."

علاوه بر این کوساچف معتقد است، کاخ سفید می‌خواهد قبل از هر چیز به کنگره نشان دهد که با خروج "شاهین"، جان بولتون، سیاست خارجی آمریکا به خصوص در ارتباط با ایران به کبوتر تبدیل نشده است.

پیش از این مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا در خصوص حملات پهپادی حوثی‌ها به دو پالایشگاه نفت در عربستان سعودی اظهار داشته بود:"با اطمینان کامل اعلام می‌کنم که مقامات ایران در پشت حملات به پالایشگاه آرامکوعربستان سعودی  قرار دارند." محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران در واکنش به این ادعای وزیرخارجه آمریکا در توئیتی نوشت: شکست در فشار حداکثری پمپئو را به فریب حداکثری کشانده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала