هراس ارتش بریتانیا از زیردریایی‌های فوق ساکت روسیه

© Sputnik / Vitaly Ankov /  مراجعه به بانک تصاویر هراس ارتش بریتانیا از زیردریایی‌های فوق ساکت روسیه
هراس ارتش بریتانیا از زیردریایی‌های فوق ساکت روسیه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رسانه‌ها از هراس ارتش بریتانیا از نفوذ زیردریایی‌های فوق ساکت روسیه به آبهای سرزمینی خود خبر دادند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از دیلی تلگراف، نظامیان انگلیس از اینکه زیردریایی‌های دیزلی - برقی "فوق ساکت" پروژه 636.3 "وارشاویانکا" روسیه قادر به نفوذ به آبهای سرزمینی این کشور به صورت نامرئی باشند، می‌هراسند.

به گفته این نشریه این زیردریایی‌های روسیه می توانند حرکات نیروی دریایی انگلیس در اقیانوس اطلس شمالی را ردیابی کرده و به کابل‌های ارتباطی زیرآب این کشور متصل شوند، که این امر تهدیدی جدی برای امنیت لندن است.

دوئل زیردریایی روسی و بریتانیایی بخاطر سوریه - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
دوئل زیردریایی روسی و بریتانیایی بخاطر سوریه

این روزنامه می‌نویسد: به طور ویژه، به لطف اختفای آکوستیک، بهبود محدوده تشخیص هدف و توانایی ضربه زدن به اهداف بالا و زیر آب، " وارشاویانکا" می‌تواند در کار ناو هواپیمابر ملکه الیزابت (HMS Queen Elizabeth) متعلق به نیروی دریایی سلطنتی اختلال ایجاد نماید.

در همین راستا به عقیده نظامیان، لندن برای "حفظ آزادی عمل در بازدارندگی هسته‌ای" باید بودجه نیروی دریایی را افزایش دهد. این روزنامه می‌افزاید "رئیس جدید نیروی دریایی انگلیس باید یک سیستم دفاعی قابل اعتماد در زیر آب فراهم کند."

زیردریایی‌های "وارشاویانکا" دارای ظرفیت 3.95 هزار تنی، حداکثر سرعت 20 گره دریایی، عمق فروروی به آب 300 متر و تعداد خدمه 52 نفر است. این زیردریایی مسلح به شش اژدر 533 میلی متری، مین های دریایی و سیستم موشکی "کالیبر" است. ناتو این زیردریایی را به خاطر دشوار شناسایی آن "سوراخ سیاه" نامیده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала