واکنش وزارت خارجه روسیه به تحریم‌های جدید آمریکا علیه این کشور

© Sputnik / Sergey Guneev /  مراجعه به بانک تصاویر واکنش وزارت خارجه روسیه به تحریم‌های اعمالی آمریکا علیه این کشور
واکنش وزارت خارجه روسیه به تحریم‌های اعمالی آمریکا علیه این کشور - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه سیاست‌های تحریمی آمریکا علیه کشورش را ناکام و نمایانگر ضعف واشنگتن دانست.

به گزارش اسپوتنیک، ماریا زاخاروا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه با اظهار نظر در مورد تحریم‌های جدید آمریکا علیه فدراسیون روسیه گفت: در سال های اخیر، مبتکران اعمال فشار تحریم‌ها علیه روسیه، بسیاری از موارد را امتحان کرده اند، اما موفق نشده‌اند.

واکنش ظریف به اعمال دومین دور تحریم‌های آمریکا علیه روسیه - اسپوتنیک ایران
واکنش ظریف به اعمال دومین دور تحریم‌های آمریکا علیه روسیه

در این اظهار نظر زاخاروا که در وب سایت رسمی وزارت امور خارجه روسیه منتشر شده است، آمده است: در سالهای اخیر، مبتکران اعمال فشار تحریم‌ها بر روی روسیه تلاش‌های زیادی کرده‌اند، اما هیچ اتفاقی نیفتاده است. سیاست مجبور کردن روسیه به تغییر سیاست خارجی و داخلی، ترك منافع خود به نفع ادعاهای آمریكا برای تسلط بر جهان، كاملاً ناكام مانده است. این واقعیت که تحریم‌های فعلی 72امین تحریم از سال 2011 است نشان می‌دهد که همه تلاش‌های قبلی برای اعمال فشار و عذاب شکست خورده است. واشنگتن هر بار ضعف خود را در معرض نمایش می‌گذارد.

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه افزود: این در حالی است که تحریم‌های اعلام شده بیشتر اقدامات ضد روسی در سالهای گذشته را تکرار می‌کنند. مقامات آمریکایی مدت‌هاست که صدور وام توسط بانک‌های خود را محدود و از تعامل روسیه با موسسات بین المللی توسعه مالی و همچنین از فروش بسیاری از فناوری‌ها و کالاها ممانعت می‌کنند. هیچ چیز به خصوص جدیدی در این مورد وجود ندارد.

گفتنی است که دومین دور از تحریم های آمریکا علیه روسیه به بهانه پرونده سرگئی اسکریپال وضع شد. پیش از این دور نخست این تحریم‌ها با استناد به "قانون نابودی جنگ‌افزارها و تسلیحات بیولوژیکی و شیمیایی 1991" اعمال شده بود. واشنگتن مدعی است مسکو مفاد این قانون را نقض کرده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала