روسیه برای عدم درگیری نظامی بین ایران و آمریکا تلاش خواهد کرد

© Sputnik / Alexander Natruskim /  مراجعه به بانک تصاویر روسیه اجازه جنگ به ایران و آمریکا نخواهد داد
روسیه اجازه جنگ به ایران و آمریکا نخواهد داد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رئیس دپارتمان دوم آسیای وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که مسکو تلاش خواهد کرد که ایران و آمریکا وارد جنگ نشوند.

به گزارش اسپوتنیک، ضمیر کابلوف، رئیس دپارتمان دوم آسیای وزارت خارجه روسیه گفت: روسیه تمامی اقدامات ممکن را برای جلوگیری از درگیری نظامی میان ایران و آمریکا را انجام می‌دهد.

کابلوف: ایجاد ائتلاف ضد ایرانی اشتباه است - اسپوتنیک ایران
کابلوف: ایجاد ائتلاف ضد ایرانی اشتباه است

کابلوف افزود: من فکر می‌کنم بسیاری می‌خواهند پاسخ این سوال را بدانند. ما دوست داریم که هیچ جنگی نبود. هنگامی که ما می‌گوییم جنگ، ما به جنگ کوتاه مدت و زودگذر فکر می‌کنیم. اما متاسفانه این را نمی‌توان رد کرد که تنش‌ها افزایش یافته است، اما این به نعنی اجتناب‌ناپذیر بودن آن نیست و هنوز می‌توان به روند گفتگوی سیاسی بازگشت و روسیه تمام تلاش خود را برای این منظور انجام می‌دهد.

در ماه‌های اخیر تنش‌ها میان ایران و آمریکا به طور قابل توجهی افزایش یافته است و مقامات آمریکا علاوه بر تشدید تحریم‌ها علیه ایران، تحریم‌های شدیدی را نیز علیه بخش‌های کلیدی اقتصاد این کشور اعمال کرد. واشنگتن هدف خود از اعمال این تحریم‌ها را تغییر رفتار جمهوری اسلامی اعلام می‌کند. آمریکا به وسیله تحریم‌های ثانویه، خریداران نفت ایران را مجبور به توقف خرید نفت از این کشور کرد. واشنگتن همچنین سپاه پاسداران ایران را در فهرست سازمان‌های تروریستی قرار داد و ایران نیز در پاسخ به این اقدام سنتکام را سازمان تروریستی اعلام کرد و دولت آمریکا را دولت حامی تروریست خواند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала