کابلوف: ایجاد ائتلاف ضد ایرانی اشتباه است

© Sputnik / Zuhal Sarhadکابلوف: ایجاد ائتلاف ضد ایرانی اشتباه است
کابلوف: ایجاد ائتلاف ضد ایرانی اشتباه است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رئیس دپارتمان دوم آسیای وزارت خارجه روسیه، تشکیل ائتلاف ضد ایرانی را یک اشتباه خواند.

به گزارش اسپوتنیک، ضمیر کابولوف، رئیس بخش دوم آسیای وزارت امور خارجه و نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه در امور افغانستان امروز چهارشنبه اظهار داشت، که روسیه معتقد است، که ایجاد ائتلاف "ضد ایرانی" از سوی آمریکا اشتباه است.

کابلوف: اقدامات آمریکا علیه ایران بلوف است  - اسپوتنیک ایران
کابلوف: اقدامات آمریکا علیه ایران بلوف است

کابولوف به خبرنگاران گفت: ائتلاف ضد ایرانی وجود دارد. این ائتلاف ممکن است اقدامات خود را صورت دهد، اما ما معتقدیم که سیاستی که آنها (آمریکا) در پیش گرفته است، اشتباه و ناکارآمد است.

رئیس دپارتمان دوم آسیای وزارت خارجه روسیه افزود: این ائتلاف برای منطقه ای که در آن تشکیل شده است، تنها با عواقب مخرب گسترده ای همراه خواهد شد.

در ماه های اخیر تنش ها میان ایران و آمریکا به طور قابل توجهی افزایش یافته است و مقامات آمریکا علاوه بر تشدید تحریم ها علیه ایران، تحریم های شدیدی را نیز علیه بخش های کلیدی اقتصاد این کشور اعمال کرد. واشنگتن هدف خود از اعمال این تحریم ها را تغییر رفتار جمهوری اسلامی اعلام می کند. آمریکا به وسیله تحریم های ثانویه، خریداران نفت ایران را مجبور به توقف خرید نفت از این کشور کرد. واشنگتن همچنین سپاه پاسداران ایران را در فهرست سازمان های تروریستی قرار داد و ایران نیز در پاسخ به این اقدام سنتکام را سازمان تروریستی اعلام کرد و دولت آمریکا را دولت حامی تروریست خواند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала