مسکو برای تامین امنیت خود اقدامات لازم را انجام می دهد

© Sputnik / Maxim Blinovمسکو برای تامین امنیت خود اقدامات لازم را انجام می دهد
مسکو برای تامین امنیت خود اقدامات لازم را انجام می دهد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزارت خارجه روسیه تمام اقدامات لازم را برای تامین امنیت این کشور در برابر تهدیدهای جدید واشنگتن، اتخاذ می‌کند.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد که مسکو اقدامات لازم را برای تامین امنیت خود در برابر تهدیدهای جدید آمریکا در پی عدم پایبندی واشنگتن به انجام تعهدات برای ثبات استراتژیکی را انجام می دهد.

در بیانیه وزارت خارجه روسیه با اشاره به خروج آمریکا از پیمان منع موشک های هسته‌ای میان‌برد آمده، با وجود تلاش‌های فراوان از سوی مسکو برای مذاکره و ادامه پایبندی به این پیمان، واشنتگن از این پیمان خارج شد.

وزارت خارجه روسیه اعلام کرد: در اکتبر 2018 به آمریکا پیشنویس بیانیه مشترک روسیه و آمریکا در راستای جلوگیری از جنگ هسته‌ای و تقویت ثبات استراتژیک، ارائه و پیشنهاد شد تا دو کشور مسوولانه عمل کرده و آغاز درگیری ها که منجر قتل عام بشریت شود، نداشته باشند.

در ادامه وزارت خارجه روسیه افزود: این موضوع باعث افزایش نگرانی ها مبنی بر تصمیم واشنگتن برای خروج از پیمان منع موشک های هسته‌ای میان‌برد در جهان می شود، اما تا کنون هیچ پاسخی دریافت نکرده ایم.

وزارت خارجه روسیه در اپایان خاطرنشان کرد که در این شرایط و به وجود آمدن تهدیدهای جدید از سوی آمریکا، قطعا ما تمام اقدامات لازم را برای تامین امنیت خود انجام خواهیم داد.

پیش از این وزارت خارجه روسیه اعلام کرده بود که مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا در تاریخ 13 و 14 ماه می به روسیه سفر خواهد کرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала