شرح حادثه هواپیمای SSJ-100 از زبان خلبان این پرواز

© Sputnik / Twitter/Norenko Mikhail /  مراجعه به بانک تصاویر شرح حادثه هواپیمای SSJ-100 از زبان خلبان این هواپیما
شرح حادثه هواپیمای SSJ-100 از زبان خلبان این هواپیما - اسپوتنیک ایران
اشتراک
خلبان پرواز مسکو - مورمانسک درباره حادثه آتش سوزی هواپیمای SSJ-100 توضیحاتی ارائه داد.

به گزارش اسپوتنیک، دنیس یودوکیموف، خلیان هواپیمای مدل Sukhoi Superjet 100 شرکت هواپیمایی ایرفلوت درباره حادثه آتش گرفتن این هواپیما توضیحاتی ارائه داد.

جزئیات آتش سوزی هواپیمای ایرفلوت در فرودگاه مسکو - اسپوتنیک ایران
جزئیات آتش سوزی هواپیمای ایرفلوت در فرودگاه مسکو + ویدئو

وی گفت: پس از بلند شدن هواپیما از باند فرودگاه شرمیتوا، رعد و برق به هواپیما برخورد کرد و موجب قطع ارتباط رادیویی و کنترل هواپیما بصورت مستقل شد.
یودوکیموف ادامه داد: موفق شدیم سیستم ارتباطی را به طور موقت راه اندازی کنیم و برج مراقبت توانست باند فرود را مشخص کند.
وی گفت: در هنگام فرود، سرعت هواپیما به گفته خلبان این پرواز، طبیعی بود. ما به زمین نزدیک شدیم و به طور همزمان سرعت را کاهش دادیم. نمی توانم دقیقا علت برخورد با زمین را بگویم، سرعت به اندازه کافی بود و هنگامی که به باند نزدیک شدیم مطابق قوانین سرعت نیز همزمان کاهش یافت. یودوکیموف همچنین تایید کرد که هواپیما پس از فرود آتش گرفت و نه در هنگام پرواز.
وی گفت: من نمی دانم در هنگام فرود، آتش نشانی در محل حضور داشت یا خیر، اما زمانی که از کابین خلبان بیرون آمدم، نیروهای آتش نشانی در محل حضور داشتند.
براساس آخرین گزارشات کمیته تحقیقاتی روسیه، در پی حادثه آتش سوزی هواپیما در فرودگاه شرمیتوا 41 نفر از جمله یکی از خدمه های هواپیما کشته شدند و 37 نفر دیگر از این حادثه جان سالم به در بردند.
گزارش شده که تحقیات درباره این حادثه ادامه دارد و با توجه به درخواست برخی نمایندگان دوما، تا کنون پرواز هواپیماهای مدل SSJ-100 لغو نشده است.

روز یکشنبه، 5 مه 2019، هواپیمای مسکو — مورمنسک حدود ساعت 18:00 به وقت مسکو از باند فرودگاه شرمتوا بلند شد. پس از چندین بار دور زدن در حومه مسکو و به طور ناگهانی به سمت پایین حرکت کند. در حدود ساعت 18:40، این هواپیما در فرودگاه شرمیتوا به زمین نشت. هواپیمای مسافربری مسکو — مورمنسک به دلیل آتش سوزی پس از پرواز، به فرودگاه شرمتوا بازگشت و در باند فرودگاه شعله ور شد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала