ریابکوف: روسیه و ایران به همکاری هسته‌ای ادامه خواهند داد

© Sputnik / Mikhail Voskresenskiyریابکوف: روسیه و ایران به همکاری هسته ای ادامه خواهند داد
ریابکوف: روسیه و ایران به همکاری هسته ای ادامه خواهند داد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
معاون وزیر خارجه روسیه اعلام کرد علی رغم تحریم های آمریکا به همکاری هسته‌ای با ایران ادامه می‌دهیم.

به گزارش اسپوتنیک، سرگئی ریابکوف معاون وزیر خارجه روسیه امروز شنبه در واکنش به تهدیدات آمریکا به تحریم اعلام کرد: اعمال تحریم علیه ایران، هرگز باعث توقف همکاری هسته‌ای با ایران نخواهد شد و همکاری با تهران را ادامه می‌دهیم.

صالحی: برنامه اتمی ایران با موفقیت اجرا شده است - اسپوتنیک ایران
صالحی: برنامه اتمی ایران با موفقیت اجرا شده است

معاون وزیر خارجه روسیه در این خصوص گفت: ما از سال 2012 تا کنون تحت تحریم‌های واشنگتن علیه روسیه زندگی کرده ایم و در این مدت نیز انطباق مجدانه ای با این حُقه غیرقانونی آمریکایی‌ها داشته ایم.

این در حالیست که آمریکا بامداد امروز شنبه برخی از معافیت‌های هسته‎ای ایران را لغو کرد تا در سومین اقدام خصمانه خود طی یک ماه گذشته، فشارها بر دولت ایران را افزایش داده و باز هم در مسیر اجرای برجام کارشکنی کند.

گفتنی است واشنگتن طی هفته گذشته، معافیت از تحریم‌های نفتی ایران را لغو کرد حال آنکه کمی پیش از آن نیز، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را در لیست سازمان‌های تروریستی خارجی جای داد.

شایان ذکر است که روز گذشته نیز وزارت خارجه آمریکا اعلام کرده انتقال اورانیوم غنی‌شده به خارج از ایران در ازای اورانیوم طبیعی تحریم‌پذیر خواهد بود.

به گفته مورگان اورتاگس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، این اقدام با هدف واداشتن ایران به خاتمه تولید اورانیوم با غنای کمتر انجام می‌شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала