علاقه مندی روسیه به تجربه ایران در مبارزه با مواد مخدر

© Sputnik / Alexander Astafyevعلاقه مندی روسیه به تجربه ایران در مبارزه با مواد مخدر
علاقه مندی روسیه به تجربه ایران در مبارزه با مواد مخدر - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزارت کشور روسیه به مطالعه و بررسی تجربه ایران در زمینه کاهش تقاضای مواد مخدر علاقه مند شده است.

به گزارش اسپوتنیک، ولادیمیر کولوکولتسیف ژنرال پلیس و وزیر کشور روسیه روز چهارشنبه اعلام کرد که روسیه پیشنهاد می دهد تبادل نظر در این زمینه با ایران صورت گیرد.
به گفته نماینده رسمی وزارت کشور روسیه ایرینا ولک روز چهارشنبه کولوکولتسیف مذاکراتی را با ژنرال و دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر ایران اسکندر مومنی داشت.
در سایت وزارت کشور روسیه به نقل از کولوکولتسیف آمده است: «فعالیت برای کاهش تقاضا برای مواد مخدر نقش ارزنده و مهم در بهبود وضعیت مواد مخدر بازی می کند: پیشگیری از اعتیاد به مواد مخدر، درمان، توانبخشی و بازگشت به اجتماع افراد معتاد. در روسیه سهم مشخصی در این کار برعهده کمیته دولتی ضد مواد مخدر است. در عین حال وزارت کشور روسیه به مطالعه و بررسی تجربه ایران در زمینه کاهش تقاضا برای مواد مخدر علاقه مند شده و پیشنهاد می دهد که تبادل نظرات در این زمینه بین نمایندگان وزارت خانه های ذینفع دو کشور صورت گیرد.»

«معتادان عزیز»، مواد مخدر دولتی بگیرید! - اسپوتنیک ایران
«معتادان عزیز»، مواد مخدر دولتی بگیرید!

وزیر کشور روسیه به همتای خود در خصوص وضعیت مواد مخدر در روسیه اطلاع داد وبر سهم مهم نیروهای پلیس ایران در مبارزه با قاچاق مواد مخدر از افغانستان تاکید نمود. به عقیده شرکت کنندگان در این دیدار، رشد تولید مواد ممنوعه در این کشور تهدیدی و برای صلح و ثبات، توسعه ی اقتصادی، اجتماعی و امنیت نه تنها در افغانستان بلکه در سایر کشورهاست.
وزیر کشور روسیه همچنین خاطر نشان کرد که برای توسعه ارتباطات در چارچوب بخش مبارزه با مواد مخدر و جرم و جنایت سازمان ملل متحد آمادگی داشته و اهمیت همکاری منطقه ای را در زمینه مقابله با قاچاق مواد مخدر را با ارزش می داند.
کولوکولتسف و مومنی طرح اقدام مشترک دو وزارت خانه برای همکاری در زمینه مبارزه با قاچاق مواد مخدر، قرص های روانگردان و مواد ناشی از آن را در دوره ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۲ امضاء کردند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала