محورهاى اصلى سخنرانى پوتين در نشست بريكس در آرژانتين

© Sputnik / Grigoriy Sisoev /  مراجعه به بانک تصاویر محورهاى اصلى سخنرانى پوتين در نشست بريكس در آرژانتين
محورهاى اصلى سخنرانى پوتين در نشست بريكس در آرژانتين - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رئیس جمهور روسیه در نشست روسای جمهور کشورهای عضو بريكس در حاشیه اجلاس جی 20 در آرژانتین شرکت کرد.

سناتور روسی در مورد لغو جلسه بین پوتین و ترامپ اظهار نظر کرد - اسپوتنیک ایران
سناتور روسی در مورد لغو جلسه بین پوتین و ترامپ اظهار نظر کرد
به گزارش اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در این نشست درباره تحریم ها، اوضاع سوریه و خروج آمریکا از توافق پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد سخنانی ایراد کرد.

ولادیمیر پوتین ضمن انتقاد از تحریم های یک جانبه آمریکا گفت: این تحریم ها بر همکاری های بین المللی تاثیر منفی می گذارد.

رئیس جمهور روسیه افزود: ناعادلانه است تا استفاده از تحریم های یکجانبه و غیرقانونی را نادیده گرفت. این اقدامات شرم آور به منزله زیر پا گذاشتن منشور سازمان ملل، قوانین سازمان تجارت جهانی و سایر قوانین بین المللی می باشد.

وی گفت: تمامی این اقدامات منجر به فروپاشی روابط تجاری، از بین رفتن اعتماد بین اعضاء در روابط اقتصادی و همچنین فروپاشی ساختار اقتصاد جهانی می گردد.
پوتین از کشورهای عضو بریکس خواست تا در ایجاد سیستم عادلانه روابط بین المللی تاثیر گذار باشند و با یکدیگر به حل مشکلات مهم جامعه جهانی کمک کنند.

رئیس جمهور روسیه همچنین به اوضاع سوریه اشاره کرد و گفت: برای ثبات بلند مدت در سوریه، در وحله اول باید روند واقعی حل و فصل سیاسی به جلو حرکت کند و به این منظور روسیه با ایران و ترکیه، شرکای روسیه در چارچوب نشست آستانه همکاری نزدیکی را دنبال می کند.

وی همچنین به بازسازی اقتصاد، زیر ساخت ها و مساعد کردن شرایط برای بازگشت پناهندگان تاکید کرد و از کشورهای عضو بریکس خواست که به برنامه کمک های بشر دوستانه بپیوندند.

ولادیمیر پوتین در ادامه خواستار حل و فصل اختلافات در چارچوب سازمان تجارت جهانی از طریق گفتگو شد و اعلام کرد که مسکو هرگونه تلاشی را تثبیت اوضاع این سازمان و توسعه بیشتر آن انجام خواهد داد.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала