لاوروف: امنیت اروپا، گروگانی برای فعالیت های نظامی آمریکا است

© Sputnik / Sergey Guneevلاوروف: امنیت اروپا، گروگانی برای فعالیت های نظامی آمریکا است
لاوروف: امنیت اروپا، گروگانی برای فعالیت های نظامی آمریکا است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد که آمریکا فعالیت های نظامی خطرناکی را در اروپا و در نزدیکی مرزهای روسیه انجام می دهد.

به گزارش اسپوتنیک، سرگئی لاورف، وزیر امور خاره روسیه در گفتگو با روزنامه پرتغالی"پولیتیکو" اظهار داشت: آمریکا فعالیت های نظامی خطرناکی را در اروپا و در نزدیکی مرزهای روسیه انجام می دهد که باعث کاهش امنیت شهروندان اروپا می شود.

لاوروف: کنار گذاشتن دلار باعث تضعیف آمریکا می شود - اسپوتنیک ایران
لاوروف: کنار گذاشتن دلار باعث تضعیف آمریکا می شود
به گفته وزیر امور خارجه روسیه، بحران در اوکراین نتیجه بازی های ژئوپولتیک آمریکا و ایده های مشابه آنها در برخی کشورها و همچنین نابودی بوروکراسی اتحادیه اروپا می باشد.
لاوروف معتقد است که بحران اوکراین فضای اعتماد را که سال ها رهبران روسیه و برخی از کشورهای کلیدی اروپا برای آن تلاش کردند را کاهش داده است.
وزیر خارجه روسه افزود: ساختار گفتگوهای روسیه و اتحادیه اروپا به صورت جدی آسیب دیده است، تولیدکنندگان اروپایی با ضرر و زیان های میلیادری روبرو شده اند. دولت کی یف در حال جنگ علیه مردم خود است. در اروپا درگیری های جدیدی بوجود آمده است و در مقابل آمریکا هیچگونه هزینه و تلفاتی را پرداخت نمی کند.
لاوروف ادامه داد:علاوه براین آمریکا از این وضعیت برای فعالیت های نظامی خطرناک در نزدیکی مرز های روسیه استفاده می کند تا مسابقه تسلیحاتی خود را در بین همسایگان ما آغاز کرده در حالی که ما امیدوار بودیم که شاهد چنین جنگ سردی  نباشیم.
وزیر خارجه روسیه گفت: امنیت مردم اروپا تبدیل به گروگان برای سیاست های تخریب کننده از خارج می شود.
روابط روسیه و کشورهای غربی به دلیل وضعیت موجود در اوکراین و موضوع شبه جزیره کریمه رو به تیرگی گذاشت. غرب، روسیه را متهم به مداخله کرده و از اینرو تحریم هایی را علیه این کشور اعمال کرده است. در ژوئیه 2014 اتحادیه اروپا و آمریکا از تحریم های هدفمند علیه افراد و شرکت های مختلف به مقابله با بخش های اقتصادی روی آوردند.
روسیه بارها درگیری در اوراین را رد کرده است و خاطرنشان کرده که توافقنامه مینسک به آنها مربوط نمی شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала