اهداف روسیه در تدوین دکترین هسته ای جدید

© Sputnik / The Ministry of Defence of the Russian Federation /  مراجعه به بانک تصاویر اهداف روسیه در تدوین دکترین هسته ای جدید خود
اهداف روسیه در تدوین دکترین هسته ای جدید خود - اسپوتنیک ایران
اشتراک
هدف از طرح ایده تدوین متن جدید دکترین بازدارندگی هسته ای روسیه پیشگیری از درگیری ها و پیشگیری از استفاده از سلاح هسته ای است و در این رابطه علامت روشنی به مخالفان بالقوه داده می شود.

به گزارش اسپوتنیک، عقیده کارشناسان امریکایی که خبرگزاری روسی "ریانووستی" از آنها نظر خواهی کرده چنین است.
اولگا اولیکر، مدیر برنامه های روسیه و اوراسیا در مرکز مطالعات استراتژیک و بین المللی واشینگتن معتقد است پیشنهاد متن جدید دکترین بازدارندگی هسته ای روسیه تا حدی در رابطه با تمایل به توضیح دادن درباره بیانیه چندی پیش ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه است که گفت در دکترین مسکو در زمینه استفاده از سلاح هسته ای استفاده از ضربت پیشگیرانه در نظر گرفته نشده و چنین سلاح هایی فقط برای وارد کردن ضربت متقابل و جوابیه می توانند به کار بروند اما "تجاوز کار باید بداند که انتقام گیری ناگزیر است و وی نابود خواهد شد".

آمریکا روسیه را به کاربرد سلاح هسته ای تحریک می‌کند - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
آمریکا روسیه را به کاربرد سلاح هسته ای تحریک می‌کند

کریستین ون بروگارد، کارمند علمی مرکز امنیت بین المللی و همکاری دانشگاه استنفورد نیز توجه اساسی خود را معطوف شرایط استفاده روسیه از سلاح هسته ای می کند که ممکن است در سند جدید به ثبت برسد. این کارشناس امریکایی معتقد است این نکته دارای اهمیت زیادی در مسائل بازدارندگی خواهد بود.
روز چهارشنبه نمایندگان شورای فدراسیون، مجلس علیا پارلمان روسیه به شورای امنیت روسیه پیشنهاد کردند متن جدید"مبانی سیاست فدراسیون روسیه در زمینه بازدارندگی هسته ای را تهیه کرده " که در آن شرایط استفاده روسیه از سلاح هسته ای و همچنین "تصمیم گیری درباره اقدامات متقابل در صورت استفاده دشمن از سلاح هایپرسونیک و دیگر انواع سلاح های استراتژیک غیر هسته ای" تعریف شود.
این پیشنهاد در توصیه های مصوبه در نشست کمیته دفاع و امنیت مجلس شورای فدراسیون مطرح شده است. علاوه بر سناتور ها ، نمایندگان وزارت دفاع ، ستاد کل ارتش و شورای امنیت روسیه در این نشست شرکت داشتند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала