پاسخ روسیه به ادعای اختلال در سیستم GPS ناتو

© Sputnik / Iliya Pitalevپاسخ روسیه به ادعای اختلال در سیستم GPS ناتو
پاسخ روسیه به ادعای اختلال در سیستم GPS ناتو - اسپوتنیک ایران
اشتراک
شورای فدراسیون روسیه به اتهامات ناتو علیه روسیه مبنی بر اختلالات در کار GPS در جریان تمرینات ناتو در نروژ واکنش نشان داد.

به گزارش اسپوتنیک، فرانک کلینتسویچ، سناتور روس گفت: اختلال در سیگنال های GPS در تمرینات ناتو، نشان دهنده عدم آمادگی برای چنین رویداد پیچیده ای است و اتهاماتی که علیه ارتش روسیه مطرح می شود، کلیشه های همیشگی است که علیه کشور ما همچنان مطرح می شود.

پیش از از این وزیر دفاع نروژ، روسیه را به هک سیستم GPS در طی مانور Trident Juncture ناتو را متهم کرده بود.

فرانک کلینتسویچ در صفحه فیسبوک خود نوشت: چنین تمرینات بزرگ در یک فضای نسبتا محدود، تقریبا همیشه با اختلافات جدی همراه است. من ادعا نمی کنم که همه این کارها به صورت عامدانه صورت گرفته تا بعدا روسیه را متهم و برای ما مشکلاتی ایجاد کنند. بلکه واقعیت اینست که ساختارهای مشخصی در عملیات ناتو به وضوح آماده نشده است و به همین دلیل یک وضعیت فوق العاده بوجود آمده.

تمرینات استراتژیک ناتو، Trident Juncture 2018 از 25 اکتبر تا 7 نوامبر در نروژ برگزار شد. حدود 50 هزار نظامی، 250 هواپیما، 65 کشتی و 10 هزار واحد تجهیزات نظامی از 31 کشور (کشورهای عضو و شرکای آنها، سوئد و فنلاند) حضور داشتند. این بزرگترین مانور شمال ناتو پس از پایان جنگ سرد است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала