تجمع در مسکو در حمایت از روزنامه نگار روس بازداشت شده در اوکراین + ویدئو

© Sputnik / Ramil Sitdikov /  مراجعه به بانک تصاویر در مسکو تجمع حمایتی از کریل ویشینسکی برگزار شد
در مسکو تجمع حمایتی از کریل ویشینسکی برگزار شد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
تجمع همبستگی با کریل ویشینسکی که به اتهام دروغین خیانت حدود نیم سال است که در پشت میله های زندان قرار دارد، در نزدیکی سفارت اوکراین در مسکو برگزار شد.

به گزارش اسپوتنیک، تجمع همبستگی با کریل ویشینسکی، رئیس پورتال ریانووستی اوکراین — که به اتهام دروغین خیانت حدود نیم سال است که در پشت میله های زندان قرار دارد، در 2 نوامبر در نزدیکی سفارت اوکراین در مسکو برگزار شد.

این تجمع با حضور حدود 100 نفر برگزار شد که در این تجمع روزنامه نگاران معروف خبرگزاری ها، نمایندگان مجلس دوما، مدافعان حقوق بشر، دوستان و همکاران ویشینسکی، از جمله دیمیتری کیسلف، مدیر کل خبرگزاری "روسیه امروز"، و مارگارتا سیمونیان، سردبیر رسانه ای و کانال تلویزیونی آرتی حضور داشتند. شرکت کنندگان در این تجمع شعارهایی را در حمایت از ویشینسکی سر دادند. همچنین تصاویری از ویشینسکی با هشتگ #ВолюВышинскому نیز در دست داشتند. در لحظه برگزاری تجمع هیچکس از سفارت اوکراین خارج نشد.

ماموران سازمان امنیت اوکراین روز 15 ماه مه به دفتر کار خبرنگاران ریانووستی در کی یف هجوم برده و به بازرسی از آن پرداختند که حدود هشت ساعت طول کشید. کریل ویشینسکی، رئیس وبسایت ریانووستی اوکراین به اتهام حمایت از جمهوری های خود خوانده دونباس و خیانت به دولت بازداشت شد. حداکثر مجازات به خاطر این جرایم 15 سال حبس است. مسکو اقدامات کی یف را خودسری نامیده و خواستار قطع فوری خشونت علیه کارکنان رسانه های گروهی شد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала