مسکو: نباید اجازه داد که ایران از برجام خارج شود

© Sputnik / Natalia Seliverstova /  مراجعه به بانک تصاویر مسکو: نباید اجازه داد که ایران از برجام خارج شود
مسکو: نباید اجازه داد که ایران از برجام خارج شود - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مسکو معتقد است که نباید اجازه داد که ایران از برجام خارج شود.

به گزارش اسپوتنیک، ولادیمیر یرماکوف رئیس دپارتمان مسائل عدم گسترش و کنترل تسلیحات وزارت خارجه روسیه در این خصوص شرح داد.
یرماکوف در کنفرانس خبری " روسیه امروز" گفت: " در ایران نیروهای سیاسی وجود دارند که پیشنهاد می کنند کلا همه چیز از هم پاشیده شده و در مسیر توسعه ی آزادانه بخش اتمی قرار گیرند و امکان گسترش فن آوری نظامی هسته ای را نیز بعید نمی دانند. این مشکل بزرگی خواهد بود. در هیچ صورتی نباید اجازه چنین اتفاقی را بدهیم برای آنکه این همان چیزی است که آمریکایی ها می خواهند به آن برسند تا خروج آنها و نقض وظیفه و حقوق بین المللی توسط آنها عجیب نباشد بلکه ایران متهم شود."
به گفته ی وی اگر حفظ این معاهده حاصل شود و مفاد آن رعایت گردد که برای ایران هم نفع اقتصادی و هم سیاسی دارد، این دستاورد بزرگ معاصر است برای آنکه بدون آمریکا و بدون در نظر گرفتن اقدامات ایالات متحده بدست آمده است.

در تاریخ 8 ماه مه، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا خبر خروج واشنگتن از توافقنامه برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) و احیای تحریم ها ی این کشور علیه تهران را را اعلام نمود. این توافقنامه موجب محدودیت در فعالیت های هسته ای ایران و جلوگیری از اقدامات یکجانبه آمریکا و شورای امنیت سازمان ملل متحد و اتحادیه اروپا در تحریم های یک طرفه می باشد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала