سفر محرمانه خاخام اعظم روسیه به تهران

© Sputnik / Alexey Filippovسفر محرمانه خاخام اعظم روسیه به تهران
سفر محرمانه خاخام اعظم روسیه به تهران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رسانه های اسرائیلی ادعا می کنند که خاخام اعظم روسیه با تاکید و اصرار پوتین به همراه هیات دیپلماتیک به ایران سفر کرده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از هاآرتص، روزنامه راستگرای اسراییلی" یدیوت آحرنوت" و نیز وب سایت خبری اسراییلی" آروتس شوا" گزارش هایی را در خصوص سفر محرمانه 6 ماه پیش " خاخام برل لازار" راوین اعظم" روسیه به ایران منتشر کردند.
بر اساس خبرها این مقام مذهبی یهودیان روسیه که رابطه بسیار نزدیکی به ولادیمیر پوتین دارد در قالب سفر یک هیات دومای دولتی روسیه به ایران سفر کرده است.
بر اساس این گزارش دولت ایران مخالف حضور این مقام مذهبی یهودی در هیات دیپلماتیک روسیه و سفر او به ایران بوده اما تاکید پوتین بر ضرورت حضور خاخام "برل لازار" باعث شده است تا او بتواند در قالب هیات دیپلماتیک روسی،سفری یک روزه به ایران داشته باشد.
این سفر در تاریخ 9 آوریل سال جاری صورت گرفته و در جریان آن این مقام مذهبی یهودیان روسیه با برخی از رهبران جامعه یهودیان ایران دیدار کرده و از کنیسه مرکزی یهودی‌ها در تهران و نیز یک مدرسه یهودی‌ها در پایتخت ایران، بازدید کرده است.
در حالی که رسانه‌های اسراییلی از ماموریت ویژه هیات دیپلماتیک روسیه در ایران اظهار بی‌اطلاعی کرده‌اند، اما رسانه اسراییلی "آروتس شوا" که برای نخستین بار خبر این سفر را اطلاع داد، ادعا کرد که این سفر 24 ساعته ممکن است به تلاش‌های دولت نتانیاهو برای محدود کردن حضور نظامی ایران در سوریه، ارتباط داشته باشد.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала