ماسک از آنگارا کپی می کند

© Sputnik / Vladimir Vyatkin /  مراجعه به بانک تصاویر آنگارا
آنگارا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
آنچه ایلون ماسک می سازد کپی فنون تحقق نیافته شوروی است.

به گزارش اسپوتنیک، الکساندر مدودف معاون مدیرکل موسسه مرکزی تحقیقاتی-مهندسی روسیه اعلام نمود که اساس طرح های ایلون ماسک در رشته  موشک های قابل استفاده مجدد را فنون تحقق نیافته شوروی تشکیل می دهند.

وی در کنفرانس علمی در مسکو گفت:«نمی توانم مهر سکوت بر لب بزنم و یادآوری نکنم که تمام این طرح های موشکی در واقع در کشور شوروی طراحی شدند و بعد آمریکایی ها همه این طرح ها را با موفقیت به مرحله اجرا رساندند. آنچه ماسک اجرایی کرده است، دهها سال پیش توسط دانشمندان، مهندسان و طراحان روسیه مطرح و پیشنهاد شده بودند».

در ماه اوت مدودف در مجله موسسه تحقیقاتی-علمی «فضانوردی و موشک سازی» افزایش قیمت  موشک های سنگین «پروتون —ام» تا دو و نیم برابر را پیش بینی کرده بود. بدین ترتیب قیمت «پروتون —ام» و «آنگارا-آ5» مساوی می شود.

هم اکنون پرتاب موشک سنگین «آنگارا» 100-90 میلیون دلار ارزیابی می شود. موشک های همنام که از سال 1995 ساخته می شوند فقط دو بار (در سال 2014) پرتاب شدند.

پرتاب موشک سنگین «فالکون9» 60-50 میلیون دلار هزینه برمی دارد. موشک فالکون1 از سال 2002 ساخته می شود.  موشک فالکون 9 در سال 2018 پرتاب شد.  رویهمرفته 60 پرتاب این نوع موشک انجام شده است که 58 پرتاب موفق بوده است. اولین پایه موشک فالکون 9  پس از فرود عمودی می تواند مورد استفاده مجدد قرار بگیرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала