مسکو خواستار تحقیق بی طرفانه درباره کشته شدن رهبر جمهوری خلق دونتسک

© AFP 2023 / Alexander Nemenovمسکو خواهان تحقیق بی طرفانه درباره کشته شدن رهبر جمهوری خلق دونتسک
مسکو خواهان تحقیق بی طرفانه درباره کشته شدن رهبر جمهوری خلق دونتسک - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه گفت: کنترل اوکراین در اختیار کشورهای غرب است، از اینرو آنها باید بررسی و تحقیق بیطرفانه در مورد کشته شدن "الکساندر زاخارچنکو" را تضمین کنند.

واکنش اوکراین به کشته شدن رهبر جمهوری خلق دونتسک - اسپوتنیک ایران
واکنش اوکراین به کشته شدن رهبر جمهوری خلق دونتسک
به گزارش اسپوتنیک، ماریا زاخاروا گفت: می توان گفت که بسیاری از سیاستمدران و رهبران بسیاری از کشورهای دنیا، وضعیت اوکراین و کنترل این کشور را در اختیار گرفتند و همواره اعلام می کنند که اوضاع این کشور را در دست گرفت و تمام تلاش خود را برای بازگرداندن صلح و آرامش به این کشور انجام می دهند.
وی افزود: حال وقت آن رسیده که رهبران کشورهای پیشرو در دنیا، براساس حقایق و آنچه که طی این سال ها صورت گرفته و همچنین اظهارات متعدد تضمین کننده اوضاع در این کشور، باید تمام تلاش خود را برای کنترل اوضاع پیش آمده صورت داده و تحقیق و بررسی بیطرفانه این حادثه را تضمین کنند.

الکساندر زاخارچنکو رهبر جمهوری خلق دونتسک امروز بر اثر انفجار در رستورانی واقع در مرکز دونتسک زخمی و پس از مدتی درگذشت.الکساندر تیموفیو وزیر دارایی جمهوری خلق دونتسک نیز در این حادثه زخمی شده است.

شایان ذکر است که سال گذشته سران جمهوری های خودخوانده دونتسک و لوهانسک در شرق اوکراین با اعلام اتحاد به همراه چند منطقه پیرامونی، تشکیل کشور خودخوانده ای به نام «مالوراسیا» (Malo-Russia) را اعلام کردند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала