سلاح محرمانه روسیه

© Sputnik / Mikhail Voskresenskiyتانک آرماتا
تانک آرماتا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نشنل اینترست از «سلاح محرمانه» روسیه تعریف کرد.

به گزارش اسپوتنیک، نشنل اینترست از سلاح محرمانه تانک «ت-14» بر اساس «آرماتا»  تعریف کرده است. نشریه نامبرده سامانه حفاظت فعال «آفگانیت» را سلاح محرمانه روسیه نامیده است.

تانک جدید روسی مجهز به جدیدیترین سیستم حفاظت است. طراحان «آفگانیت» قصد داشتند امتیازات دو سامانه دفاعی از تسلیحات ضد تانک «دروزد» و سیستم سرکوب نوری الکترونیکی «اشتور»را در یک سامانه  ادغام کنند.

شایان ذکر است که سامانه «آفگانیت» دو آرایه آنتن فعال در دوسوی توپ تانک با شعاع بیش از 90 درجه داراست. این رادارها در رژیم فعال و غیرفعال کار خواهند کرد. در رژیم غیر فعال، رادارها قادر به شناسایی ایستگاه های رادار رهگیری اهداف زمینی و سیگنال ارسال موشک های ضد تانک قابل هدایت هستند.

افزون بر آن، در سیستم جدید، مجموعه گیرنده های نوری برای رهگیری پرتاب موشک های ضد تانک وجود خواهد داشت. بدین منظور از  دهه 1980 از گیرنده های لیزری در سیستم دفاعی استفاده می شود.

سیستم «آفگانیت» همچنین دارای  دستگاه شلیک بمب های دودی برای استتار است که مانع پراکندگی مواد تأمین کننده بازتاب رادار و یا تابش حرارتی می شود.

در جدیدترین سیستم دفاعی دستگاهی نصب شده است که قادر به شلیک  توپ با سرعت 1,7 کیلومتر در ثانیه است تا بتواند توپ های دشمن را نابود کند اگر دیگر وسایل «ملایم تر» از عهده این کار برنیایند.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала