تدوین نظریه ساخت موشک قابل استفاده مجدد در روسیه

© Photo / Ministry of Defence of the Russian Federationتدوین نظریه ساخت موشک قابل استفاده مجدد در روسیه
تدوین نظریه ساخت موشک قابل استفاده مجدد در روسیه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مرکز خرونیچف کار تدوین پیشنهادات برای ساخت موشک قابل استفاده مجدد را به پایان رسانده و اسناد مربوطه را برای ارزیابی به پژوهشکده علمی مرکزی آژانس فضایی روسیه ارسال کرد.

به گزارش اسپوتنیک، این مطلب را دفتر روابط عمومی مرکز فضایی خرونیچف اعلام کرده است.
پیشتر گزارش داده بودند که مرکز خرونیچف در حال بررسی نقشه های گوناگون برای ساخت موشک قابل استفاده مجدد از جمله فرود عمومی موشک، فرود آوردن موشک با چتر و نقشه فرود آوردن بخشی از موشک با بال های ویژه است.
این اولین طرح برای ساخت موشک قابل استفاده مجدد در روسیه نیست. پیشتر گزارش داده بودند که بنیاد پژوهش های پیشرفته به همراه آژانس فضایی (روس کاسموس) و شرکت متحده هواپیما سازی روسیه طراحی موشک سبک قبال استفاده مجدد را آغاز کرده است. طراحان بر اساس تحقیقات انجام شده توسط مرکز خرونیچف در اوایل سالهای 2000 میلادی و در دوره بین سالهای 2011 و 2013 برای ساخت بلوک بالدار قابل استفاده مجدد برای موشک های "آنگارا" عمل می کنند. در ان زمان ساخت موشک بالدار را اقدام باصرفه ای از لحاظ اقتصادی می دانستند.

آزمایش اولین موشک قابل استفاده مجدد در روسیه - اسپوتنیک ایران
آزمایش اولین موشک قابل استفاده مجدد در روسیه

در حال حاضر فقط شرکت های آمریکایی Blue Origin و SpaceX از مرحله های قابل بازگشت در موشک های خود استفاده می کنند که با موتورهای موشکی فرود آورده می شوند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала