ساخت هواپیمای نظامی ضد ماهواره در روسیه

© Sputnik / Anton Denisov /  مراجعه به بانک تصاویر ساخت هواپیمای نظامی ضد ماهواره در روسیه
ساخت هواپیمای نظامی ضد ماهواره در روسیه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
یک هواپیمای جدید با قابلیت غیرفعال کردن ماهواره های نظامی "خاموش کننده ماهواره ها" در روسیه ساخته می شود.

به گزارش اسپوتنیک، یک مقام آگاه در مجتمع صنایع دفاعی روسیه گفت: این هواپیمای جدید به زودی جایگزین هواپیماهای مسلح «ایل-22» نیروهای هوا-فضای روسیه خواهد شد. این ماشین پرنده مجهز به تجهیزات جدیدی است که آن را قادر خواهد ساخت تا به هر هدفی در روی زمین، هوا و دریا حمله الکترونیکی انجام دهد و ماهواره‌های دشمن که تامین ارتباطاتی در روی زمین را تامین میکنند، را از کار بیندازد.
به گفته منبع این خبر؛ طرح پیشنهادی این هواپیما آماده و در آینده نزدیک کار بر روی آن آغاز می شود.
این هواپیمای جدید "پوروبشیک 2" نامیده می شود، اما در نیروی هوا فضا با نام دیگری وارد خواهد شد. اما تنها موردی که واضح است، یک هواپیمای جدید ایجاد خواهد شد.
به گفته وی، در حال حاضر نیروی هوا-فضای روسیه تنها دارای سه فروند هواپیمای «ایل-22» از مجموع 10 هواپیمای ساخته شده از این مدل است و هفت فروند دیگر دیگر در حال مسلح شدن به تجهیزات نظامی جدید هستند، بنابراین برای تامین نیازهای ارتش روسیه کافی نخواهند بود.

"پوروبشیک" یکی از موثرترین هواپیماهای جنگ الکترونیک محسوب می شود که می تواند تشعشع الکترونیک دفاع هوایی دشمن را تشخیص داده و باسیگنال های قدرتمند آنها را دفع کند. در همین حال اعلام شده که Il-22PP سیستم های الکترونیکی نیروهای خودی را مختل نمی کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала