غرب چطور روسیه را فریب داد؟

© Sputnik / Maksim Blinovماریا زاخارووا سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه
ماریا زاخارووا سخنگوی  وزارت امور خارجه  روسیه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
حتی به فکر حمله به روسیه نیفتید!

به گزارش اسپوتنیک، ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت خارجه فدراسیون روسیه در گفتگویی با یک نشریه فنلاندی اعلام نمود که پس از پایان جنگ سرد، روسیه درهای خود را بسوی کشورهای غربی گشود، اما روسیه را فریب دادند.

دیپلمات روس گفت:«ما تمام درها را به روی غرب باز گذاشتیم. نه به این دلیل که شکست خوردیم و آنها پیروز شدند، بلکه ما خودمان این کار را انجام دادیم. هیچکس به کشور ما حمله نکرده بود، گورباچف فقط می خواست به مسابقه تسلیحاتی پایان بدهد. او می خواست جنگ سرد برای همیشه به پایان برسد. ما درها را باز کردیم و شما ما را فریب دادید. شما با کشیدن سیم های خاردار بدور ما جواب حسن نیت ما را دادید».

وی همچنین افزود که مسکو نیازی به درگیری با غرب ندارد. روسیه فقط خواهان توسعه روابط تجاری و فرهنگی است.

«ما می خواهیم که براحتی به کشورهای یکدیگر مسافرت کنیم. ما می خواهیم از محدودیت های روادیدی خلاص بشویم. اما دائما ما را کنار می زنند! درست مثل همان کاری که با  زیردریایی های روسیه در سوئد می شود — گویا همه از وجود آنها باخبرند ولی هیچکس آن ها را ندیده است. یکماه پس از آنکه سوئدی ها بخوبی ترسیدند، رسانه ها یک خط نوشتند که «چیز دیگری با زیردریایی های روسی اشتباه گرفته شده است».

حالا ما به همه نشان می دهیم:«حتی به فکر حمله به روسیه نیفتید». پس از آنکه ما 20 میلیون نفر از هموطنان خود را در جنگ جهانی دوم از دست دادیم، ما از حق نمایش قدرت خود برخورداریم تا دیگر چنین اتفاقی رخ ندهد.  طی 20 سال اخیر سعی می کنند ما را از هر طرف محاصره کنند. ما پرسیدیم، سامانه پدافند هوایی چرا در لهستان مستقر شده است و در جواب گفتند برای دفاع در مقابل ایران. تقلب و دروغگویی در روز روشن!».

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала