پوتین خطاب به پروشنکو؛ سریعا خبرنگار روس را آزاد کنید

© Sputnik / Michael Klimentyev /  مراجعه به بانک تصاویر پوتین خطاب به پروشنکو؛ سریعا خبرنگار روس را آزاد کنید
پوتین خطاب به پروشنکو؛ سریعا خبرنگار روس را آزاد کنید - اسپوتنیک ایران
اشتراک
کاخ کرملین خواستار سریع آزادی خبرنگار روس در اوکراین شد.

در دفتر تحریریه اسپوتنیک در اوکراین تفتیش و بازداشت انجام شد - اسپوتنیک ایران
در دفتر تحریریه اسپوتنیک در اوکراین تفتیش و بازداشت انجام شد
به گزارش اسپوتنیک، سرویس مطبوعاتی کاخ کرملین اعلام کرد؛ ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه و پیتر پروشنکو رئیس جمهور اوکراین در بک تماس تلفنی درباره آزادی فوری خبرنگار روسیه که در اوکراین بازداشت شده است، گفتگو کردند.

در این گزارش آمده؛ دو طرف درباره مسائل بشردوستانه از جمله مبادله افراد بازداشتی گفتگو کردند. همچنین ولادیمیر پوتین تاکید کرده است که خبرنگار روسیه که در اوکراین در بازداشت بسر می برد باید سریعا آزاد شود.

شایان ذکز است که، که نیروهای امنیتی اوکراین در تاریخ 15 می دفتر خبرگزاری اسپوتنیک در کی یف را نزدیک به 8 ساعت مورد بازرسی و جستجو قرار دادند و در همان زمان نیز کریل ویشینسکی رئیس پورتال ریا نووستی اوکراین را بازداشت  کردند.

مقام های امنیتی اکراین اعلام کردند که "ویشنسکی" به اتهام حمایت از دنباس بازداشت و دادگاهی در این کشور وی را به 60 روز زندان محکوم کرد. وکیل مدافع "ویشنسکی" اعتراض خود را برای تجدید نظر در این حکم ارائه کرد، اما دادگاه تجدید نظر درخواست وی را رد کرد.

دیمیتری کیسلیوف مدیر عامل خبرگزاری اسپوتنیک، پس از دستگیری "ویشنسکی" گفت: مقام های اوکراین باید سریعا این خبرنگار را آزاد کرده و مانع آزار و اذیت به وی شوند. همچنین مارگاریتا سیمونیان سردبیر "روسیه امروز" و شبکه تلویزیونی "راشا تودی" گفت: این حادثه حمله تلافی جویانه کی یف به دلیل افتتاح پل کریمه است.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала