چه کسی می تواند تلگرام را ببندد؟

© Sputnik / Michael Klimentyev /  مراجعه به بانک تصاویر پوتین: قصد بستن تلگرام را نداریم
پوتین: قصد بستن تلگرام را نداریم - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه به سوال خبرنگاران در خصوص مسدود نمودن شبکه های اجتماعی پاسخ داد.

به گزارش اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در مصاحبه مستقیم تلوزیونی اعلام نمود: "هیچ کس قصد مسدود کردن شبکه های اجتماعی در روسیه را ندارد".

یک وبلاگ نویس مشهور روسی از رییس جمهور در خصوص مسدود نمودن شبکه های اجتماعی سوال نمود. پوتین در خصوص شایعه مسدود نمودن اینستاگرام و یوتیوب، اظهار نظر نمود.

پوتین گفت: "ما قصد نداریم شبکه های اجتماعی را ببندیم، بیاید موضوع تلگرام را روشن کنیم. ما نگران امنیت مردم بودیم و یادآوری می کنم که در جریان حملات تروریستی در سن یپترزبورگ در سال 2017، سرویس های امنیتی نتوانستند مکاتبات تروریست ها را از طریق پیدا کنند.

یادآور می شود سازمان نظارت بر رسانه های روسیه روز 6 آوریل 2018 از دادگاه درخواست کرد به خاطر امتناع تلگرام از واگذاری کلید های رمزگشایی به سازمان امنیت فدرال روسیه مجوز فیلترینگ این پیام رسان را صادر کند. وکلای مدافع تلگرام اعلام کردند مطالبات سازمان امنیت روسیه به دلایل فنی قابل اجرا نیست. خود پاول دوروف، موسس تلگرام اعلام کرد این پیام رسان به چنین کاری تن درنخواهد داد چون مدافع آزادی بیان و مصونیت زندگی خصوصی است. روز 13 آوریل یکی از دادگاه های محلی مسکو درخواست سازمان نظارت بر رسانه های روسیه درباره فیترینگ تلگرام در روسیه را قبول کرد و این نهاد فیلترینگ تلگرام را آغاز نمود.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала