پوتین: بیش از دو دوره متوالی، رئیس جمهور نخواهم بود

© Sputnik / Sergey Guneev /  مراجعه به بانک تصاویر بیش از دو دوره متوالی، رئیس جمهور نخواهم بود
بیش از دو دوره متوالی، رئیس جمهور نخواهم بود - اسپوتنیک ایران
اشتراک
پوتین تصمیم ندارد برای بیش از دو سال متوالی به عنوان رئیس جمهور روسیه فعالیت کند.

به گزارش اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در دیدار با مدیران و سردبیران خبرگزاریهای بین المللی در حاشیه اجلاس اقتصادی سنت پترزبورگ گفت: برنامه ای برای ریاست جمهوری بیش از دو دوره متوالی را ندارد.
یکی از حاضرین این نشست پرسشی در اینباره مطرح کرد که ولادیمیر پوتین در پاسخ گفت: من همیشه و بشدت پایبند قانون اساسی روسیه هستم.
در قانون اساسی به وضوح آمده؛ یک فرد تنها در دو دوره متوالی، که من در حال سپری کردن دوره دوم ریاست جمهوری خود هستم، می تواند سمت ریاست جمهوری کشور روسیه را عهده دار باشد.
رئیس جمهور روسیه افزود: همانطور که شما بخاطر دارید من پیش از این نیز دو دوره متوالی به عنوان رئیس جمهور انتخاب شدم و سپس طبق قانون اساسی کشور حق حضور در دوره سوم را نداشتم و کنار رفتم.
وی تاکید کرد: به این قانون در آینده نیز پایبند خواهم بود.
هفته گذشته پارلمان چچن، طرحی برای اصلاحات قانون اساسی به مجلس دوما ارائه داد که براساس این طرح ریاست جمهوری روسیه از دو دوره متوالی به سه دوره تغییر می یابد.
ولادیمیر پوتین در 18 مارس 2018 برای چهارمین بار به رئیس جمهور روسیه برگزیده شد. او طی سال های 2000 — 2008 طی دو دوره به عنوان رئیس جمهور روسیه بود و سپس دیمیتری مدودف از سال 2008 تا 2012 جایگزین او شد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала