واکنش روسیه به گزارش سقوط هواپیمای بوئینگ مالزی

© AFP 2023 / Alexander Nemenovواکنش روسیه به گزارش سقوط هواپیمای بوئینگ مالزی
واکنش روسیه به گزارش سقوط هواپیمای بوئینگ مالزی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد؛ روسیه از وضعیت روند بررسی فاجعه "بوئینگ" نا امید شده است.

فاجعه  بویینگ مالزی - اسپوتنیک ایران
مقصر سقوط بوئینگ "ام ان 17" مالزی خودکشی کرد
به گزارش اسپوتنیک، ماریا زاخاروا گفت: روسیه تنها کشوری است که اطلاعات موثق ارائه می دهد و همه اسرار جدید را منتشر می کند.
سخنگوی وازارت امور خارجه روسیه تاکید کرد: یافته های دفتر دادستانی هلند، براساس داده های اوکراین و مطابق با منافع این کشور است. روسیه در ابتدا پیشنهاد همکاری و اتکا کردن به حقایق را ارائه کرد که بازرسان بین المللی، مسکو را از شرکت در روند این تحقیق کنار گذاشتند.
وی همچنین گفت: درعین حال، اوکراین را به عنوان یکی از اعضا تیم تحقیقاتی مشترک انتخاب نمودند تا فرصتی شود که مدارک و شواهد را بر حسب منافع خود ارائه دهد.

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه با رد گزارش این تیم تحقیقاتی، اظهار داشت: روسیه از اینکه از آغاز تحقیقات تا به امروز هیچ تغییری در روند تحقیقات سقوط این هواپیما بوجود نیامده، ابراز نگرانی می کند. نتیجۀ تحقیقات دادستانی هلند نشان می دهد که این تحقیقات براساس انگیزه های سیاسی است. اتهامات بی اساس و گمانه زنی ها به جای واقعیت ها، تبدیل به یک عادت همیشگی در بین همکاران غربی ما شده است. آنها تا چه زمانی می خواهند به این رفتار خود ادامه دهند؟    
زاخاروا اضافه کرد: روسیه امیدوار است که پس از انتقال داده های اولیه رادار به تیم تحقیقاتی مشترک درباره MN17، وضعیت تغییر خواهد کرد و نتیجه نهایی این تحقیقات بر خلاف نتایج مقدماتی، به حقیقت عینی تبدیل می شود و در نهایت به معرفی مقصران اصلی این واقعه تلخ منجر شود.
یک فروند هواپیمای مسافربری متعلق به خطوط هوایی مالزی به طرز مشکوکی در شرق اوکراین سرنگون شد. در پی این حادثه ناگوار که به کشته شدن 298 نفر سرنشین این پرواز انجامید، کی یف و جدایی طلبان انگشت اتهام خود را بسوی یکدیگر نشانه رفتند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала