جدیدترین تسلیحات روسی در رژه پیروزی در میدان سرخ + عکس

© Sputnik / Evgeny Biyatov /  مراجعه به بانک تصاویر جدیدترین تسلیحات روسی در رژه پیروزی در میدان سرخ + عکس و فیلم
جدیدترین تسلیحات روسی در رژه پیروزی در میدان سرخ + عکس و فیلم - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رژه سنتی پیروزی بر فاشیسم در میدان سرخ مسکو فقط روز یادبود افتخارات نظامی نیست بلکه همچنین به منزله نمایش آخرین دستاورد های مجتمع صنایع دفاعی روسیه است.

به گزارش اسپوتنیک، سامانه موشکی"کینژال" جالب ترین و محرمانه ترین سلاحی بود که در میدان سرخ مسکو به معرض نمایش گذاشته شد.
ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در پیام سالانه خود به پارلمان کشور در اوایل مارس موشک هایپرسونیک "کینژال" را عرضه کرد.
موشک هایپرسونیک "کینژال" با سرعت ده برابر سرعت صوت " (12 هزار کیلومتر در ساعت) که توسط هواپیما های جنگنده میگ 31 حمل می شود از تمام سیستم های موجود دفاع هوایی و دفاع ضد بالستیک عبور کرده و کلاهک های متعارف و هسته ای را به اهداف واقع در مسافت تا دو هزار کیلومتر می رساند. این موشک می تواند ناوهای هواپیمابر ، ناوشکن ها و رزمناو های دشمن را مورد هدف قرار دهد.

© Sputnik / Vladimir Sergeev /  مراجعه به بانک تصاویر موشک هایپرسونیک "کینژال"
موشک هایپرسونیک کینژال - اسپوتنیک ایران
موشک هایپرسونیک "کینژال"

ربات های نظامی،  سلاح جدید دیگر عرضه شده در رژه بود. ربات "اوران ـ 9" که یک ماشین نظامی سنگین هدایت شونده است، مهیب ترین آنها است. این ماشین مجهز به توپ خودکار 30 میلی متری برای انهدام نیروی زمینی و تجهیزات نظامی سبک و اتش افکن موشکی "شمل ـ ام" است که دشمن را مجبور به خروج از پناهگاه ها و استحکامات خود می کند.

© Sputnik / Vladimir Astapkovich /  مراجعه به بانک تصاویر ربات "اوران ـ 9"
ربات اوران ـ 9 - اسپوتنیک ایران
ربات "اوران ـ 9"

ربات دیگر با مارک اوران ـ 6 ، ربات مین روب است. این ربات در مقابل انفجارات با قدرت تا 60 کیلوگرم تی ان تی مقاوم است. اوران ـ 6 با پنل کنترل از راه دور هدایت می شود که شعاع عمل آن یک کیلومتر است.

© Sputnik / Ilya Pitalev /  مراجعه به بانک تصاویر اوران ـ 6
اوران ـ 6 - اسپوتنیک ایران
اوران ـ 6

پهپاد "کورسار" که با کانتینر در میدان سرخ حمل می شد ، سلاح دیگر نمایش داده شده در رژه پیروزی بر فاشیسم در مسکو بود که برای عملیات شناسایی و رساندن بار در نظر گرفته شده است.

© Sputnik / Alexander Vilf /  مراجعه به بانک تصاویر پهپاد "کورسار"
پهپاد کورسار - اسپوتنیک ایران
پهپاد "کورسار"

ماشین جنگی پشتیبان تانک "ترمیناتور" سلاح دیگر شرکت کننده در رژه پیروزی بر فاشیسم در مسکو بود. "ترمیناتور" مسلح به دو توپ خودکار 30 میلی متری 2А42، دو موشک انداز ضد تانک "اتاکا ـ تی"، دو نارجک انداز خودکار "آ گ ـ 17 دی" و تیربار 7.62 میلی متری است. سامانه هدایت اتش آن امکان می دهد اهداف کوچک واقع در مسافت های طولانی در هروضع هوا و در هر وقت شبانه روز کشف و تشخیص داده شود.

© Sputnik / Ramil Sitdikov /  مراجعه به بانک تصاویر ماشین جنگی پشتیبان تانک "ترمیناتور"
ماشین جنگی پشتیبان تانک ترمیناتور - اسپوتنیک ایران
ماشین جنگی پشتیبان تانک "ترمیناتور"

بالاخره اینکه جنگنده چند منظوره نسل پنجم سوخو 57 را باید ذکر کرد که رادار آن هواپیمای دشمن را در فاصله تا 400 کیلومتری کشف می کند.این هواپیمای رادار گریز می تواند بطور همزمان تا 60 هدف را تعقیب کرده و سلاح های خود را بطور همزمان به سوی 16 هدف نشانه گیری کند.

© Sputnik / Grigoriy Sisoyev /  مراجعه به بانک تصاویر پاسخ ترکیه به آمریکا
پاسخ ترکیه به آمریکا  - اسپوتنیک ایران
پاسخ ترکیه به آمریکا

تانک شوروی Т-34-85 آغازگر رژه پیروزی بر فاشیسم در مسکو بود. ساخت این تانک در زمان خود به منزله تحولی در صنعت تانک سازی وقت بود و به حق یکی از بهترین تانک ها در جنگ جهانی دوم محسوب می شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала