پوتین، مورد اعتمادترین سیاستمدار روسیه

© Sputnik / Alexei Druzhinin /  مراجعه به بانک تصاویر پوتین، مورد اعتمادترین سیاستمدار روسیه
پوتین، مورد اعتمادترین سیاستمدار روسیه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ولادیمیر پوتین همچنان به عنوان مورد اعتمادترین سیاستمدار روسیه شناخته می شود.

به گزارش اسپوتنیک، نتایج نظرسنجی هفتگی «مرکز تحقیقات تفکر عامه روسیه» که به تازگی منتشر شده است، نشان داد که «ولادیمیر پوتین»، رئیس جمهور روسیه همچنان مورد اعتمادترین سیاستمدار روس محسوب می‌شود. بر اساس این نظرسنجی ۴۸.۴ درصد شرکت کنندگان اعلام کردند که به ولادیمیر پوتین اعتماد کامل دارند.

با وجود اینکه درصد این نظرسنجی در مقایسه با ماه مارس با کاهش جزئی همراه بوده است؛ اما ولادیمیر پوتین همچنان مورد اعتمادترین سیاستمدار روس محسوب می‌شود.

در رتبه دوم مورد اعتمادترین سیاستمداران روس، «سرگئی شویگو»، وزیر دفاع روسیه قرار دارد که محبوبیت وی ۱۹ درصد اعلام شده بود. «سرگئی لاوروف»، وزیر خارجه روسیه و «دیمیتری مدودوف»، نخست وزیر این کشور به ترتیب با ۱۸ و ۱۰.۷ درصد رتبه‌های سوم و چهارم مورد اعتمادترین سیاستمداران روسیه را بدست آورند.

این نظرسنجی روی ۱۰۰۰ فرد بالغ در دست کم ۸۰ منطقه مختلف روسیه انجام شد.

ولادیمیر پوتین ۱۸ مارس سال جاری میلادی با کسب ۷۷ درصد آرا مجددا پیروز انتخابات ریاست جمهوری روسیه شد. نظرسنجی‌هایی که پیش از انتخابات برگزار شده بود هم نشان می‌داد که پوتین بیشترین شانس را برای پیروزی در این انتخابات دارد. رئیس جمهور روسیه از طریق یک انتخابات مستقیم برای یک دوره شش ساله انتخاب می‌شود. دوره ریاست جمهوری در روسیه پیشتر ۴ ساله بود که در سال ۲۰۰۸ به شش سال افزایش یافت.

پوتین نخستین بار در سال ۲۰۰۰ پس از استعفای «بوریس یلتسین»، رئیس جمهور وقت روسیه به عنوان جانشین او انتخاب شد. وی تا سال ۲۰۰۸ رئیس جمهور روسیه بود و در سال ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۲ به عنوان نخست وزیر این کشور خدمت کرد.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала