پاسخ منفی رئیس جمهور فرانسه به ولادیمیر پوتین

© Sputnik / Evgeny Biyatov /  مراجعه به بانک تصاویر پاسخ منفی رئیس جمهور فرانسه به پوتین
پاسخ منفی رئیس جمهور فرانسه به پوتین - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزیر خارجه روسیه اعلام کرد که مکرون از ارائه شواهد حمله شیمیایی در سوریه سر باز زد.

به گزارش اسپوتنیک، سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه با محکوم کردن حمله موشکی آمریکا و متحدینش به مواضع دمشق، گفت: غرب برای توجیه حملات خود فقط به گزارش رسانه‌ها اکتفا کرد.

وی افزود: ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه در تماس با امانوئل ماکرون همتای فرانسوی خود، از وی خواست تا شواهد مورد ادعا درخصوص اینکه دمشق در حمله شیمیایی دوما نقش داشته ارائه دهد، حال آنکه این درخواست رد شد.

لاوروف ادامه داد: آنچه که غرب انجام داد عملی تهاجمی و ناقض قوانین سازمان ملل بود.

وی تاکید کرد: هدف اصلی از تهاجم به سوریه این بود که تروریست‌ها فرصتی برای نفس تازه کردن بدهند تا تجدید قوا کرده و بیش از پیش خون بریزند چراکه به هرحال این حملات زمانی انجام شد که نیروهای سوری به موفقیت‌های چشم‌گیری در برابر تروریست‌های داعش و النصره دست یافته بودند.

وی ادامه داد: غرب عمداً در آستانه آغاز تحقیق پیرامون حمله شیمیایی دوما، دست به حملات موشکی زد تا در روند تحقیق کارشکنی کند.

لاوروف تاکید کرد: صحنه های مربوط به حمله شیمیایی در سوریه نمایشی است و معارضین سوری مسئول انجام این حمله هستند.

وی در ادامه افزود: پنتاگون حمله به سوریه را توجیه می‌کند و ادعا دارد که دمشق با پذیرش کارشناسان مربوطه مخالفت کرده و این مسئله کاملاً نادرست است ما با دولت سوریه بر سر تسهیل کار کارشناسان سازمان منع گسترش سلاحهای شیمیایی موافقت کردیم.

​در نیمه های شب 14 آپریل چندین مرکز مرتبط با ظرفیت‌های شیمیایی سوریه به بهانه استفاده این کشور از سلاح شیمیایی در دوما، توسط آمریکا، انگلیس و فرانسه مورد حملات موشکی قرار گرفت. براساس اعلام وزارت دفاع سامانه موشکی سوریه موفق به منهدم کردن 71 موشک کروز از 100 موشکی که به سمت این کشور شلیک شده است.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала