کدام محصولات روسیه برای ایرانیان خاطره انگیزند؟

© Sputnik / Aleksandr Kondratuk /  مراجعه به بانک تصاویر کدام محصولات روسیه برای ایرانیان خاطره انگیزند؟
کدام محصولات روسیه برای ایرانیان خاطره انگیزند؟ - اسپوتنیک ایران
اشتراک
برخی از محصولات تولیدی روسیه یا اتحاد جماهیر شوروی هستند که در خاطرات ایرانیان جای دارند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا هشت محصول روسیه یا اتحاد جماهیر شوروی را که در این لیست جای دارند معرفی می کنیم:
1.سماور: اولین سماورهای روسی در دوره قاجار به ایران وارد شد، اما تولید آن در ایران بقدری توسعه یافت که اکنون باور نمی کنیم سماور یک محصول ایرانی نیست! واژه سماور از ترکیب 'ساما' + 'وار' در زبان روسی ساخته شده که به معنی خودجوش است.
2.دوربین عکاسی لوبیتل:دوربین عکاسی دولنزی بازتابی تولید شده در روسیه در واحد اوپتیکی-مکانیکی که بین سال های دهه پنجاه تا هفتاد میلادی تولید می شد و خیلی ها خاطرات خود را با آن ثبت کرده اند.
3.دوربین عکاسی زنیت: دوربینی با سایز کوچک و لنز بازتابی که بیشتر مخصوص عکاسان حرفه ای بود و در دهه پنجاه میلادی در شوروی تولید می شد.
4.موتورسیکلت ایژ:در ایران آنقدر از موتورهای ایژ استقبال شد که شاید در خود شوروی چنین علاقه ای دیده نشد. شاید دلیل اصلی آن قیمت مناسب و بارکشی زیاد این موتورهای روسی بود که در ایژوسک، مرکز جمهوری اودمورتیا تولید می شدند.
5.موتورسیکلت اورال: حدود هفتاد سال است که شرکت روسی اورال موتورهای سه چرخ تولید تولید می کند و محصولاتش در دوران شوروی، مشتری های زیادی در داخل ایران هم داشتند.

6.خودروی لادا: هنوز هم برخی از مدل های قدیمی خودروی لادا در خیابان های ایران دیده می شوند. محصولی که در شهر تولیانی در کرانه رود ولگا تولید می شد.

7.کارتون خرگوش و گرگ (وایستا ببینم):عنوان اصلی این کارتون محبوب در واقع 'ای خرگوش، خدمتت می رسم!' بود که در دهه 60 از تلویزیون ایران پخش می شد.

© Sputnik / I. Brenner /  مراجعه به بانک تصاویر کارتون خرگوش و گرگ
کارتون خرگوش و گرگ - اسپوتنیک ایران
کارتون خرگوش و گرگ


8.کارتون ملکه برفی: کارتونی با سبک فانتزی که در سال 1957 در شوروی تولید شد و در ایران هم همچون بسیاری از کشورهای دیگر مورد استقبال زیادی قرار گرفت.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала