«انتقام صهیونیست ها از ایران». واکنش بلوگرهای روسیه در باره سقوط هواپیمای تهران-یاسوج

© AFP 2023 / Mizan News Agency / Mohammed Khademosheikhسقوط هواپیمای ایرانی در یاسوج
سقوط هواپیمای ایرانی در یاسوج - اسپوتنیک ایران
اشتراک
بلوگرهای روسیه، سقوط هواپیما را انتقام صهیونیست ها از ایران دانستند.

به گزارش اسپوتنیک، بلوگرهای روسیه نسبت به سانحه هوایی در ایران بی تفاوت نماندند که باعث کشته شدن 66 نفر شد. اسپوتنیک جالب ترین پیام های کاربران سایت « ریا.رو» در باره دلایل تراژدی را معرفی می کند.

کاربر idimitrov شک دارد که هواپیمای «ای تی آر-72»  با قله کوه تصادم کرده است: «اگر مختصات به تازگی ارسال شده اند، از کجا می توان فهمید کی کشته شده و کی کشته نشده است؟ اگر کوه مقصر نبوده است؟»

سقوط هواپیما در ایران - اسپوتنیک ایران
داده نمایی
سقوط هواپیما در ایران
کاربر myliveweb رقبای سیاست خارجی ایران را مقصر در این سانحه می داند:

«من با دقت زیاد چیزهای غیرعادی از طرف اسرائیل در زمان سقوط هواپیما را بررسی کردم. یهودی ها مادر خود را هم می فروشند تا یکجایی خرابکاری کنند…»

کاربر دیگری از نقطه نظر مشابهی برخوردار است و متذکر شده است که شاید روسیه نیز از دست اسرائیل آسیب دیده است:

«هواپیمای «اف-16» را در سوریه زدند و چندی بعد هواپیمای مسافربری در روسیه و ایران سقوط می کند. احتمال انتقام صهیونیست ها وجود دارد».

البته هستند کاربران دیگری که علت این سانحه هوایی را با عوامل اقتصادی مربوط می دانند.

کاربر lukanin.sanya2013 در این خصوص نوشت:«تعجب نکنید اگر معلوم شود که شرکت هواپیمایی به خاطر سود خود دوباره دست به «صرفه جویی» زده باشد».

هواپیمای مسافربری ATR-72 متعلق به شرکت هواپیمایی آسمان که از تهران به سمت یاسوج در پرواز بود، روز یکشنبه حدود 50 دقیقه پس از برخاستن 

از فرودگاه مهرآباد تهران از رادار مرکز کنترل هوایی ناپدید شد. این هواپیما در اطراف شهر سمیروم در استان اصفهان و در رشته کوه های دنا سقوط کرد. این هواپیما حامل 66 سرنشین بود (60 مسافر و 6 خدمه پرواز) که یک کودک نیز در میان آنها حضور داشت. براساس گزارش های اولیه تمامی سرنشینان این هواپیما جان باختند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала