پروژه" کورتژ" انقلاب در صنعت خودرو روسیه

© Sputnik / Sergey Subbotinپروژ" کورتژ" انقلاب در صنعت خودرو روسیه
پروژ کورتژ انقلاب در صنعت خودرو روسیه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
در پایان سال 2017 دنیس مانتوروف وزیر صنعت و تجارت روسیه اعلام کرد روز به روز شاهد خودروهای جدید روسی در پارکینگ ریاست جمهوری خواهیم بود.

به گزارش اسپوتنیک، وجود خودرو برای سران کشورها نماد اعتباردولت، تجسم فن آوری و قدرت مهندسی نوآوری است، بنابر این رهبران کشورهای پیشرفته ترجیح می دهند تا در خودرو های مارک کشور خود سفر کنند. بعنوان مثال رئیس جمهور آمریکا از کادیلاک شماره یک، ملکه انگلستان از بنتلی یا رولزرویز، نخست وزیر انگلستان از جگواراستفاده میکنند، همچنین خودرو دولتی رئیس جمهور فرانسه سیتروئن است، خودرو صدر اعظم آلمان آئودی، تویوتا به عنوان خودرو رسمی نخست وزیر ژاپن محسوب میشود، خودرو رئیس جمهور چک اشکودا و خودرو رئیس جمهور ایتالیا مازاراتی است.

از سال 1948 رهبران برجسته شوروی از لیموزین ZIL/ZIS استفاده می کردند، پس از فروپاشی شوروی بدلایل اقتصادی و فنی رو به خودروهای خارجی آوردند. امروزه خودرو رئیس جمهور روسیه مرسدس بنز اس 600 گارد پولمن است، اما به طور واضح بزودی امکان انتقال به خودروهای داخلی امکانپذیر می شود.

در شرایط اقتصادی فعلی قراراست سری از ماشینهای روسی با طرح یکپارچه انجام پذیرد.

این پروژه طراحی ماشینهایی برای مقامات کشوری به طور غیر رسمی "کورتژ" نام گرفت.

طرح یکپارچه طرحی بر پایه توسعه صنعت خودرو روسیه محسوب میشود. از زمان شروع این پروژه در سال 2013 کارهای زیادی در این زمینه از جمله بررسی تکنولوژی و طراحی خودرو روز همگام با پیشرفت جهانی صورت گرفته.

نهایتا ما به جمع بندی برای اجرای طرح" پلتفرم یکپارچه" خودروها رسیدیم. خودروهای ساخته شده برای مقامات کشور و همچنین بر مبنای این طراحی برای فروش نیز عرضه خواهند شد.

با این پلتفرم چند نوع خودرو اعم از خودرو سواری، لیموزین، مینی باس و یک شاسی بلند ساخته شده.

استراتژی ساخت این خودروها نه تنها برای ساخت خودرو رئیس جمهور به کار گرفته شده بلکه مقصد تولید انبوه این خودروها ی روسی و رقابت با بازار خودرو جهانی و شروع از "یک برگ سفید" بر اساس دانش مهندسین قدر روسی و پاسخگوی نیاز مشتریان است. 

درخواستها برای خرید این خودرو ها بر پایه "پلتفرم یکپارچه" از نیمه دوم سال 2018 پذیرفته خواهد شد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала