ادامه بازرسی تأسیسات هسته ای ایران

اشتراک
آژانس بین المللی انرژی اتمی به بازرسی تأسیسات هسته ای ایران ادامه خواهد داد.

به گزارش اسپوتنیک،آلکسی کارپوف معاون نماینده دائمی فدراسیون روسیه در آژانس بین المللی انرژی اتمی در وین اظهار داشت که روسیه معتقد است آژانس به بازرسی های تأسیسات هسته ای ایران مطابق با  مفاد برجام ادامه خواهد داد.

وی گفت:«امیدواریم آژانس از موضع مشخصی در این رابطه پیروی کند که با مفاد برجام مطابقت کامل داشته باشد که در سال 2015  به امضا رسید. روسیه به همکاری با آژانس در این زمینه ادامه خواهد داد. اساس های ضروری برای آنکه اطمینان داشته باشیم آژانس بین المللی انرژی اتمی به همین شکل به فعالیت خود مطابق با مفاد برجام ادامه بدهد، وجود دارند».

  دونالد ترامپ 12 ماه ژانویه اعلام کرد که آمریکا از برجام خارج خواهد شد اگر تغییراتی در آن وارد نشود.

در ژوئیه سال 2015 میلادی، پنج عضو دائمی شورای امنیت سازمان ملل متحد (متشکل از بریتانیا، چین، فرانسه، روسیه و ایالات متحده آمریکا) به علاوه آلمان به توافقی تاریخی با ایران برای جلوگیری از ساخت سلاح هسته ای دست یافتند. در ازای توقف برنامه هسته ای ایران هم قرار شد بسیاری از تحریم های وضع شده علیه این کشور برداشته شود.

توافقنامه برجام در زمان ریاست جمهوری باراک اوباما تصویب شد. چهار شرط لازم برای تائید پایبندی ایران به توافقنامه برجام: تهران به صورت شفاف و قابل تصدیق تمامی بخشهای توافق را اجرا کند. ایران تخلف اساسی ای از برجام نداشته باشد. ایران هیچ عمل آشکار و یا پنهانی در جهات پیشرفت ساخت سلاح هسته ای انجام نداده باشد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала