گزارش و تحلیل

«ماکسیم» روسی در خیابان های ایران

© Photo / taxi maximتاکسی ماکسیم
تاکسی ماکسیم - اسپوتنیک ایران
اشتراک
با توسعه و پیشرفت اینترنت، در مدت زمان کوتاهی تغییرات جالب توجهی دنیا را فراگرفته است.

در واقع اینترنت فرصت ها و روش های جدیدی را برای توسعه و پیشرفت تجارت فراهم کرده که در بین آنها می توان از فروشگاه های آنلاین نام برد. مسلم است که ذهن های خلاق تنها به این کار بسنده نکرده و زمینه های دیگری را از جمله در حمل و نقل ایجاد کرده اند.
این روزها سرویس های تاکسی اینترنتی یا تاکسی آنلاین به شدت مورد توجه مردم در سرتاسر دنیا قرار گرفته است. شرکت های مختلفی با راهکارهای متفاوت در این زمینه مشغول به کارند. ایران نیز از این بازار عقب نمانده و در چند سال اخیر توانسته بستری برای توسعه ی خدمات حمل و نقلی فراهم آورد.
سرویس های تاکسی اینترنتی در ایران که تعدادشان با گذشت زمان بیشتر شده این روزها شاهد ورود یک رقیب دیگر در بازار هستند. رقیبی که از روسیه آمده تا با امکانات و طرح های خود مسافران را جذب نماید.
سرویس تاکسی آنلاین «ماکسیم» که یک شرکت روسی ست از سال ۲۰۰۳ در روسیه فعالیت خود را آغاز کرده و در حال حاضر در ۹ کشور جهان فعالیت می کند. جزئیات کار این شرکت را از پاول استنیکوف، رئیس بخش ارتباطات سرویس «ماکسیم» جویا شدیم:

© Photo / taxi maxim پاول استنیکوف
 پاول استنیکوف - اسپوتنیک ایران
پاول استنیکوف


چرا کشور ایران را برای توسعه فضای کاری و همکاری انتخاب کردید؟


ایران کشوری با اقتصاد قوی در خاور میانه و یکی از دولت های پیشرفته در زمینه فن آوری در این منطقه محسوب می شود. در کلان شهرهای آن، جریان عظیم حمل و نقل پایه اقتصاد مصرف همگانی به حساب می آید، در واقع بسیاری از رانندگان می خواهند مسافر داشته باشند و مسافران آماده اند برای طی مسیر خود هزینه کنند. ضمنا تمامی شرکت کنندگان این پروسه باید ضامن امنیت و پشتیبانی داشته باشند. این بازار به شدت در حال رشد است و در آن تکنولوژی اطلاعاتی نیز به طور فعال پیشرفت می کند. سرویس های آنلاین برای جستجو، فراخوان و پرداخت خدمات تاکسی و راننده خصوصی پدید آمده اند. پیشرفت تکنولوژی جلوی چشمان ما رخ می دهد و رقابت تازه ای شروع شده است.
ما تاریخچه بسیار خوبی داریم. ۱۴ سال است که نرم افزارها و تکنیک هایی را ایجاد می کنیم تا ارتباط متقابل مسافران و رانندگان بهبود یافته ، بهره وری استفاده از اتومبیل و تمامی فراینده های ترافیک مسافربری و حمل نقل بار افزایش یابد. فن آوری های ما در هشت کشور جهان کار می کنند، بنابراین ما قدرت طرح پیشنهادات خود به ایران را داریم.


همکاری شما با ایران از چه زمانی آغاز شده و در کدام شهرها فعالیت خواهید کرد؟


آماده سازی برای آغاز به کار سرویس تاکسی رانی «ماکسیم» در ایران از بهار آغاز شده است. اکنون مراحل حقوقی به پایان رسیده و دو دفتر در تهران افتتاح شده است. متخصصین محلی سازی نرم افزارها، برنامه برای مسافران و رانندگان را به اتمام می رسانند و به کار نقشه برداری مشغول بوده و روند های کاری را ایجاد می کنند. یک ساختمان بزرگ برای فعالیت پیدا کرده اند و اولین مرکز تماس برای پذیرش سفارشات و پشتیبانی از کاربران را تجهیز می کنند. ما در حال انتخاب کارکنان هستیم و شرکت های تاکسی رانی و رانندگان خصوصی را نیز جذب کرده و همچنین مراحل آموزشی را برگزار می کنیم.
فعلا این سرویس تاکسی رانی به صورت آزمایشی کار می کند. اولین سفارشات رانندگان ۲۴ مهر ۱۳۹۶ (۱۷ اکتبر ۲۰۱۷) انجام شده است. ما سعی داریم درک بهتری از مصرف کننده ی بازار ایران داشته و خدمات بهینه ای ایجاد کنیم. همچنین خدماتی برای خانم ها خواهیم داشت یعنی از رانندگان زن نیز استفاده می کنیم. می توان سفر امنی را برای مسافران و رانندگان مهیا نمود. روند اجرای سفارشات در تمامی مراحل کنترل می شود.
در خصوص آغاز به کار کامل سرویس تاکسی رانی «ماکسیم» در تهران ما حتما اطلاع خواهیم داد. بعدا قصد داریم کارمان را در شهرهای دیگر کشور مانند مشهد، کرج، اصفهان، تبریز، شیراز، اهواز و قم ادامه دهیم. در کنار شهرهایی با جمعیت میلیونی ، ۸۰ شهر دیگر هم هستند که جمعیت بالای ۱۰۰ هزار نفر دارند. در ایران می توان کار کرد و پیشرفت نمود.

© Photo / taxi maximتاکسی ماکسیم
تاکسی ماکسیم - اسپوتنیک ایران
تاکسی ماکسیم


برای مبارزه با رقیبان خود در بازار ایران چه روش هایی را مد نظر دارید؟


چرا باید مبارزه کنیم؟ ما می خواهیم سرویس باکیفیت و فن آوری نوینی را ارائه دهیم تا به تدریج اتومبیل های شخصی از جاده ها کنار بکشند، جاده هایی که فقط مخصوص راننده هاست. چرا که این موضوع مشکل مشترک تمامی کلان شهرهاست و هر سرویس تاکسی رانی به دنبال حل آن است. بنابراین ما کار مشترکی را انجام می دهیم. حضور تاکسی «ماکسیم» در ایران به بهبود کار کل سرویس حمل و نقل کمک خواهد کرد.
همچنین مهم است که بدانیم بخش ایران سرویس تاکسی رانی «ماکسیم» یک شرکت مستقل است. این شرکت در ایران ثبت شده و مالیات پرداخت می کند، مدیر آن نیز یک فرد ایرانیست. در این شرکت مدیران، حقوق دانان، برنامه نویسان و مترجمان ایرانی کار می کنند. اکنون در دفتر ایران ۳۰ کارمند مشغول به کار هستند. به تدریج پس از آغاز به کار مرکز تماس و توسعه ی سرویس تاکسی رانی ، حداقل ۱۵۰۰ کارمند استخدام می شوند. البته این رقم بدون احتساب رانندگان است.
سرمایه گذاری برای سرویس تاکسی رانی «ماکسیم» در ایران تقریبا یک میلیون یورو است. برای رشته های غیر مرتبط با استخراج نفت و گاز که پایه و اساس اقتصاد ایران است این یک مبلغ قابل توجه است. وقتی شرکت سود آوری خود را آغاز کند، در آینده برای توسعه در کشور مجددا سرمایه گذاری خواهد شد.
ضمنا نرم افزارهای ما قابلیت استفاده برای هر شرکت تاکسی رانی در ایران را دارند، شرکت هایی که می خواهند به طور مدرن با برند خود کار کنند.
درواقع «ماکسیم» یک سرویس تاکسی رانی با کیفیت بالا و جدید ایرانیست. ما از سازمان های دولتی ، پلیس و شرکت های مخابراتی ایران متشکریم که این موضوع را درک کرده و با ما به توافق رسیدند و به سرعت به حل مشکلات سازمانی کمک کردند. از رانندگان و مسافران هم متشکریم که به ما در سرویس آزمایشی کمک کرده و نکته ها و درخواست های خود را با ما مطرح نمودند. ما با دقت آنها را مطالعه کرده و برای تنظیم سرویس آنها را مد نظر خواهیم داشت.


سرویس تاکسی رانی «ماکسیم» در چه کشورهایی فعالیت دارد و آیا از لحاظ اقتصادی فعالیت در کشورهای دیگر به نفع شرکت بوده است یا خیر؟


ماکسیم از سال ۲۰۰۳ در روسیه به عنوان بزرگترین سرویس تاکسی رانی از لحاظ شهرهای تحت پوشش محسوب می شود. ما در بیش از ۲۰۰ منطقه ی مسکونی کار می کنیم. در سال ۲۰۱۴ از مرزهای روسیه خارج شده و کارمان را در اوکراین، قزاقستان، گرجستان، بلغارستان، بلاروس، تاجیکستان، آذربایجان و اکنون در ایران آغاز کردیم. آماده سازی برای شروع به کار شرکت در کشورهای دیگر جریان دارد. مدت زمان دستیابی به خودکفایی و سود حتی در شهرهای مختلف یک کشور متفاوت است.
اکنون ما بر کیفیت ومفید بودن خود برای ایران تلاش می کنیم تا برای شهروندان و مهمانان این کشور امکان جابه جایی راحت و آسان فراهم شود.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала