جنگنده های شوروی و روسیه

© Sputnik / Alexei Danichevجنگنده سوخوی -27 روسیه
جنگنده سوخوی -27 روسیه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
اریک شولتس خلبان آمریکایی هنگام پرواز با «سو-27» کشته شد.

به گزارش اسپوتنیک با استناد به مقاله منتشره در نشریه «هفته نامه هوایی»آمریکا، اریک شولتس خلبان آمریکایی هنگام پرواز با «سو-27» کشته شد.ژنرال نیکلای آنتوشکین معاون سابق فرمانده کل نیروی هوایی روسیه و قهرمان اتحاد شوروی در تفسیر کشته شدن خلبان آمریکایی هنگام پرواز با هواپیمای «سو-27» گفت:جنگنده های ساخت شوروی و روسیه نیاز به دقت زیادی هنگام هدایت دارند. حتی خلبانان باتجربه آمریکایی و کشورهای دیگر باید توجه و دقت زیادی در هدایت آن ها بخرج بدهند.

پنجم ماه سپتامبر در پایگاه هوایی « نلیس» در نوادا جنگنده روسی —سو-27-سقوط کرد. اریک شولتس فرمانده اسکادریل- شامل 7 جنگنده شوروی و روسی-جان خود را ازدست داد.آمریکا این جنگنده ها را از کشورهای سوم دریافت می کند و از آنها برای آشنایی با فناوری و تاکتیک دشمن احتمالی استفاده می کند. در پایگاه هوایی آمریکا از افشای جزئیات این حادثه خودداری ورزیدند.

هم صحبت اسپوتنیک گفت:«خلبانان روسیه نیز با هواپیماهای خارجی پرواز کرده اند و ما هواپیماها را در اختیار یکدیگر می گذاشتیم.  من هم پرواز کردم ولی احتیاط و دقت زیادی در پرواز با این نوع جنگنده ها لازم است. همه جا در آمریکا، فرانسه و یا بریتانیا، خلبانان بخوبی آموزش می بینند، اما هنگام پرواز با هواپیمای جنگی بیگانه احتمال اشتباه وجود دارد. بهر حال طبق ضرب المثل معروف «کار نیکو کردن از پر کردن است»، یادگیری خوب دستورالعمل پرواز و پروازهای زیاد با هواپیماهای خارجی به هدایت خوب آن کمک می کند. شولتس می توانست در هر شرایطی نجات یابد. زیرا موردی به یاد دارم که حتی روی زمین صندلی نجات جنگنده بخوبی از هواپیما جدا شد. صندلی نجات در «سو-24،سو-27، و میگ-29» عالی هستند».

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала