امضای اسناد خرید اس- 400 بین ترکیه و روسیه

© Sputnik / Grigoriy Sisoevامضای اسناد خرید اس- 400 بین ترکیه و روسیه
امضای اسناد خرید اس- 400 بین ترکیه و روسیه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه از امضای سند مربوط به خرید سامانه موشکی اس-400 روسیه خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک، اردوغان روز سه شنبه ضمن سخنرانی در جلسه فراکسیون پارلمانی " حزب عدالت و توسعه" در آنکارا بیان داشت: " ما با روسیه گام های لازم را برداشته ایم ، قراردادخرید امضاء شده است و امیدواریم که اس-400 را در کشورمان ببینیم. و تولید مشترک آنرا نیز آغاز خواهیم کرد. "
وی همچنین خاطر نشان کرد که هر کشور به دنبال امکان تضمین امنیت ملی خود است و باید این کار را انجام دهد.
اردوغان گفت: " اگر امکان تولید مشترک سامانه موشکی وجود داشته باشد درواقع ترجیحا کار بهتری است. اما اگر ما نمی توانیم چنین کاری را با آمریکا انجام دهیم پس خودمان به دنبال راه حل خواهیم بود. یونان از اس-300 استفاده می کند و آمریکا از آن نگران نیست. چرا همکاری ما با روسیه برای آمریکا نگران کننده است؟"
سامانه موشکی اس-400 " تریومف" برای عملکردهای سطح بالا و نابودی هواپیماهای ناوگان استراتژیک تاکتیکی ، موشک های بالستیک، اهداف مافوق صوت و سایر ابزارهای حمله هوایی در شرایط رادیویی و سایر انواع تقابل ها طراحی شده است. در حال حاضر قرارداد برای خرید سیستم اس-400 که مشابهی در جهان ندارد بین روسیه و چین منعقد شده است. مذاکرات غیر از ترکیه با هند هم جریان دارد.
مدیر کل " روستخ" سرگی چمزوف پیشتر اطلاع داد که مسائل فنی در قرارداد خرید سامانه موشکی اس-400 با ترکیه حل شده و فقط مسائل اداری آن باقی مانده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала